söndag 14 augusti 2011

Spontan remake av NHL - Colorado Avalanche

Ingen Crazy Sunday idag inte, utan ett 100% seriöst förslag på nya tröjor till Colorado, laget som tillsammans med Dallas drabbades allra hårdast av NHL's övergång till Edge-tröjor. De gick från en unik och grymt snygg look till en totalt menlös och ful, jag har försökt gå tillbaks till den unika stilen. Måste säga att detta inte direkt var någon enkel design att genomföra men jag tror att slutresultatet blev helt okej tillslut.

Vad tycks?

Colorado Avalanche tröjor, koncept (Klicka för större bild)

4 kommentarer:

  1. Helt klart okej! Även om typsnittet är fel, så är detta mer Colorado än de mesiga "träningströjorna" de fick nöja sig med sedan Edge-eran började. De gamla tröjorna var en av ligans snyggaste tröjor, och de nuvarande är en av ligans fulaste tröjor, helt otroligt att man tillät förfallet av matchställen.

    SvaraRadera
  2. Att typsnittet är fel är ett medvetet val, jag har aldrig gillat deras typsnitt med pilar och jag vet inte vad.

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Saknar Stars gamla tröjor.. Dom var också unika! Kan du inte tänka dig att försöka på dig dom med? :)

    SvaraRadera
  4. För o vara lite petig hade jag personligen använt blå färg till siffrorna på borta tröjjan, blir lite för rött på något sätt, =d

    SvaraRadera