måndag 1 augusti 2011

Hockeyallsvenskans snyggaste logotyp - Resultatet

Jajamen, min lilla omröstning är nu avslutad och vi har en vinnare. Precis som jag skrev i samband med att AIK's logga blev framröstad till den snyggaste i Elitserien så är det extremt svårt att få till en helt representativ omröstning, men med sammanlagt över 1000 röster är detta det bäst jag kan få fram och vi får respektera resultatet.

1. Södertälje - 677 poäng.














2. Västerås - 193 poäng.











3. Leksand - 186 poäng.















4. Almtuna - 134 poäng.
5. Rögle - 102 poäng.
6. Mora - 96 poäng.
7. Malmö - 78 poäng.
8. Tingsryd - 66 poäng.
9. Oskarshamn - 50 poäng.
10. Troja-Ljungby - 39 poäng.
11. Borås - 38 poäng.
12. Örebro - 34 poäng.
13. Bofors - 30 poäng.
14. Sundsvall - 21 poäng.

Snacka om jordskredsseger, Södertälje har Hockeyallsvenskans snyggaste logotyp! Nu är det faktiskt så att det blev såpass sent att jag inte hinner med en egen ranking ikväll, utan kommentera och skriv vad ni tycker om den ovanstående listan så kommer min personliga ranking under morgondagen.

Tack till alla som har röstat!

7 kommentarer:

  1. Södertälje välförtjänta segrare klassisk stil!!!
    Västerås röstade jag på hypnotiskt snyggt!!!
    Leksand har snygga färger men vad betyder alla bokstäver i cirkeln?
    Almtuna har en klassisk och inte så rörig logga
    Rögle rösta jag på trodde jag skulle vara top 3

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, SSK´s logga är så mycket snyggare och bättre gjord än dom flesta hockey emblem som finns, Sen Leksands är riktigt snygg också.

    SvaraRadera
  3. Tycker Almtunas är överlägset snyggast, tycker till och med att den är snyggare än AIK:s.

    SvaraRadera
  4. Helt klart rätt vinnare, vi har den snyggaste i hela Sverige. Forza tälje!

    SvaraRadera
  5. Anonym 1??? Det står lif i cirkeln!

    SvaraRadera
  6. Södertäljes emblem har riktigt fula linjer. Ser klumpig och halvfärdigt ut. Almtunas ser ut att vara ritad av en amatör i Photoshop. Leksand har ett riktigt vackert emblem som andas kvalité. Västerås känns retro och rätt cool, men jag tycker den tappar när man ser den på tröjan.

    SvaraRadera
  7. Tycker Malmö Redhawks är snyggast! dom andra är fula och tråkiga...

    SvaraRadera