måndag 8 augusti 2011

Spontan remake av NHL - Calgary Flames + Lite info angående FBK

I det här konceptet har jag egentligen gjort det väldigt enkelt för mig genom att i princip bara kopiera olika tröjor ur Calgarys historia. Hemma/bortatröjorna är de tröjor som klubben använde under 00-07 och tredjetröjan är densamma som de har nu, vilken är baserad på tröjorna från 80-94. Man behöver inte alltid hitta på helt nya grejer, i många fall är det bästa man kan göra istället att ta det bästa från klubbens egna historia. *Host* Luleå *Host*

Calgary Flames tröjor/koncept (Klicka för större bild)

Eftersom båda kommentarer hellre ville se tredjetröjan som ordinarie så postar jag även min ursprungliga idé för Calgary. Detta hade jag alltså tänkt mig först men när jag postade båda på ett amerikanskt forum föredrog nästan alla den här ovanför. Vilken föredrar ni?

Calgray tröjor/koncept (Klicka för större bild)




***********************************************************************************************************************************

Dessutom kan jag bekräfta att de tröjor FBK använde i träningsmatchen mot Leksand enbart var deras European Trophy-tröjor. Men när presenteras då deras riktiga tröjor och har de överhuvudtaget gjort några förändringar? Ja såhär säger Jörgen Kalitzki, FBK's presschef:
- Kika in på eftermiddagen, kommer upp en liten bakom-kulisserna-film från dagens fotografering. Kanske man kan se lite där...
 Spännande..


8 kommentarer:

  1. 3e tröjan är hur snygg som helst! Borde helt klart vara hemmatröjan.3e tröjan är hur snygg som helst! Borde helt klart vara hemmatröjan.

    SvaraRadera
  2. Dumpa dåvarande hemma tröjan med det svarta och fula C:et. Använd tredje tröjan som hemma tröja och gör en borta tröja av samma modell. Så går vi tillbaks i tiden och får tillbaks NHLs snyggaste tröjor genom tiderna! Enligt mig då :)

    SvaraRadera
  3. Jag har faktikst en sådan variant klar, liggandes på datorn. :)

    SvaraRadera
  4. Snyggare med koncept 2 enligt mig :)

    SvaraRadera
  5. Kan du inte göra något med winnipeg jets?

    SvaraRadera
  6. Anonym: Varsågod:

    http://www.hockeymode.se/2011/07/mitt-forslag-pa-trojor-till-winnipeg.html

    SvaraRadera
  7. http://www.youtube.com/watch?v=3UAV8GK6rXk&feature=share

    SvaraRadera
  8. Mycket snygga tröjor till Flames. Särskilt de utan svart. Gillar verkligen inte alls Flames nuvarande ställ, riktigt ful design IMO. Måste varit tråkigt för dig när ditt Modo använde den designen.

    SvaraRadera