torsdag 4 augusti 2011

Malmös goes NJ Devils + Växjös tröjor är nu helt klara

Enligt MrMadhawk kommer Malmö spela i nya tröjor nästa säsong och det är New Jersey Devils som står modell, såhär skriver han på sin blogg:
För övrigt råkar jag veta att de röda hjälmarna häromdagen bara är högst tillfälliga.
Malmö kommer ha svarta hjälmar sedan.
Det blir en ren copy av New Jersey Devils matchställ, utan att avslöja för mycket detaljer... För jag vet helt enkelt inte mer än så.
Han behöver inte direkt avslöja mer detaljer än så heller, tänk er bara följande tröjor fast med en Malmö-logga på magen istället.

Foto: Bill Kostroun
Foto: Darren Calabrese














Men råkar ni ha såpass dålig fantasi att ni inte kan föreställa er en Malmö-logga på magen så har ju Redhawks faktiskt redan använt dessa tröjor en gång då man mötte Columbus förra året. Se länk. Byt ut de röda hjälmarna mot svarta samt placera ut en drös med reklamblaffor och ni har Malmös nya tröjor. Snygga? Mjo, hemmatröjan är riktigt snygg och överlag så är det väl helt OK, men visst känns det tämligen fantasilöst att bara sno en NHL-design rakt av utan att ens ändra färgerna? Om jag ska vara helt ärlig så känns det lite väl "B" för en klubb med en miljardär i ryggen.

Vad tycker du?

****************************************************************************************************************************************

Dessutom postade Växjö idag ett par bilder på den nya tröjans slutgiltiga utseende med reklam och allt på klubbens facebooksida. Det kunde ha varit värre eller hur? Jag tror det är fjärde gången jag visar bilder på den nya tröjan här på bloggen nu så ni borde veta att jag i grund och botten gillar den, dock kan man ju konstatera att även Växjö har snott en NHL-design rakt av utan att ens ändra färgerna vilket ju som sagt känns tämligen fantasilöst.

Foto: Växjö Lakers
Foto: Växjö Lakers

14 kommentarer:

  1. Lite tråkigt att lagen tar NHL-tröjor rakt av. Tycker det är illa när man snor designen, men det är ännu värre att göra som Växjö och Malmö.

    SvaraRadera
  2. Det du får ha i tanke innan du säger att det är "dåligt" att de kopierar rakt av är att det kostar bra mycket för att få någon att komma med en ny design.

    SvaraRadera
  3. Anonym: Att de tar en design från NHL kan jag leva med så länge som de ändrar lite i färgerna, t.ex. som Djurgården. Det är egentligen LA Kings tröjor men det tog lång tid innan jag upptäckte det eftersom färgerna är helt annorlunda.

    När man ser de tröjor Malmö spelade i mot Columbus tänker ju iaf jag direkt bara på New Jersey.

    SvaraRadera
  4. Inte trodde man att Malmö som har så mycket pengar skulle sno en tröja rakt av sådär, iofs spelar dom i AS men ändå.

    Jag har innan klagat på Växjös dåliga fantasi, å på tal om Växjö dom blir en profil rikare med tanke på den nya tröjan inklusive reklam ;)
    Sedan var ju Lammhults Isterband redigt snyggt det slår Timrås gamla Oscars surströmming som satt på samma plats fast endast i vita/röda bokstäver.

    SvaraRadera
  5. Måste faktiskt säga att Växjö har lyckats med en snygg reklamplacering på sina tröjor! Åtminstone på framsidan.. (så snyggt det nu kan bli med reklam..)
    Annars tråkigt att de snor en tröja rakt av från NHL.

    SvaraRadera
  6. du har ingeb bild på det andra stället..
    Oavsett om tröjan är ett plagiat tycker jag att det är en jäkla förändring mot den gamla lakers tröjan, vilken jag inte tyckte var någe vidare!
    och den är defenitivt topp 5 i svensk hockey!

    SvaraRadera
  7. TMP: Haha, hade inte sett "Lammhults Isterband", priceless!

    SvaraRadera
  8. Bra reklamplacering.

    SvaraRadera
  9. Jag tycker Växjös tröja är riktigt snygg, går nog in på topp-3 i elitserien. Gillar att man vågar sticka ut lite och använder orange som är en rätt ovanlig färg i hockeysammanhang. Enda nackdelen är att man, precis som nästan alla andra, har namnet under numret istället för ovanför. Men totalt sett en riktigt snygg tröja.

    SvaraRadera
  10. Riktigt snygg reklamplasering
    Kan du inte göra en tröj-koll av allsvenskan!!!

    SvaraRadera
  11. Anonym: Jag hade velat ha tid för det, men nu tror jag faktiskt att det är för sent också. Nästa år så!

    SvaraRadera
  12. Tycker som flera andra att det är lite tråkigt att ta layouten från ett NHL-lag. Men färgkombinationen Växjö har ser snygg ut. Det som dock stör mig är att Profilgruppen är det som syns tydligast på framsidan och inte Växjö Lakers. När dessutom Växjö är rätt nya på elitnivå så är deras logo inte något som är så förankrat bland sveriges hockeypublik. Sen hade jag nog hellre sett ett större typsnitt på Växjö istället för på Lakers. Men i Växjö kanske laget går under benämningen Lakers...

    SvaraRadera
  13. Att lagen ta design sker ju i alla sporter, i fotboll har Adidas, Puma och Nike standard modeller där sedan lagen får fylla i på det sättet dom vill, okej att varje märke kanske har aningen fler modeller än i hockeyn men samma skit där egentligen...

    SvaraRadera
  14. Själv hade jag nog velat ha Lakers-loggan lite högre upp. Flytta Balco-reklamen, Förstora loggan en aning och sätt den närmare halslinningen. Annars tycker jag tröjan ser bra ut, den växer sig på en så sakterliga, även om jag själv anser att loggan ser lite livlös ut. En lagerkrans eller nått liknande hade nog gjort den gott.

    Sen jo, laget kallas Lakers i växjö. På samma sätt som man säger Östers IF om fotbollslaget, säger man bara Lakers när man talar om hockeylaget. Det ska bli kul att se om grabbarna på canal + säger Växjö eller Lakers. =)

    SvaraRadera