tisdag 2 augusti 2011

Smygtitt på vad som möjligtvis kan vara Frölundas nya tröjor? *Update*

Foto: www.wildwestsupport.se
Eget koncept baserat på de bilder som finns att tillgå i nuläget.


* Update *

Skribenten på bloggen pucksnack (återigen tack till "VFr") säger sig nu ha fått det bekräftat att detta mycket riktigt är Frölundas nya tröjor, såhär skriver han i ett inlägg ikväll:

Fick det precis bekräftat för mig… Frölunda byter matchtröjor till kommande säsong. I en artikel skriven av den mycket kunnige Mikael ”Heda” Hedlund på Wild West Support’s sajt kan man se bilder på tröjorna efter att han under dagen tog ett besök i Frölundaborg. Jag skickade ett sms där jag frågade om detta var Frölundas nya matchtröjor och i svaret jag fick efter en stund framkom det att detta alltså är de nya tröjorna och att det enda som ska göras är att ändra den röda färgen till rätt rödfärg samt så ska givetvis reklamen fästas på de röda och de vita tröjorna, sen är spelarna good to go utrustningsmässigt.

Jag personligen tänker vänta lite med att ropa hej helt och hållet tills dess att jag får detta bekräftat från officiellt håll, dock kan man nu konstatera att mycket talar för att de tröjor ni ser högst upp i detta inlägg faktiskt är Frölundas nya matchtröjor.

************************************************************************************************************************************
 Ursprungligt inlägg:

 "VFr" tipsade mig i kommentarsfältet om en artikel på Wild West Supports hemsida, de hade nämligen smugit in på Frölundas första isträning och tagit lite bilder. Som ni kan se på bilden här ovanför var spelarna iförda tröjor som vi aldrig har sett förut. Jag kan absolut inte tänka mig att det bara är träningströjor, de brukar inte ha sådant mönster och verkligen inte sådana autentiska namn och nummer som dessa tröjor har.

Då är ju frågan om detta "bara" är de tröjor som Frölunda skall använda i European Trophy eller om det faktiskt är en reklamfri version av deras nya matchtröjor, ni minns kanske vad jag skrev om deras nya tröjor för ett bra tag sedan?

Japp, Frölunda kommer äntligen byta ut sina tröjor som de har haft ända sedan 2004! Det enda som jag känner till om själva designen är att de satsar på en lite mer "clean" tröja med mindre antal fält. Vad det verkligen betyder vet jag egentligen inte men jag antar att de kommer använda en mer klassisk stil. Vad jag däremot vet är att de kommer ha en röd hemmatröja, en vit bortatröja och en grön tredjetröja. Jag skulle tro att tredjetröjan bara kommer vara en grön variant av hemmatröjan precis som Djurgården har det just nu och som Frölunda ju faktiskt hade för ett par säsonger sedan.

Intressant, tröjorna på bilden uppfyller ju helt klart dessa "krav" iallfall. Men vi får helt enkelt vänta och se, jag har nu slängt iväg ett mejl till Frölundas marknadsavdelning och jag skall försöka gräva mer i det här. Vet någon annan något mer så är det bara att berätta, antingen via kommentarsfältet eller via mejl.

Vad tycker ni om tröjorna då ifall detta faktiskt skulle vara deras nya? Jag känner mig försiktigt positiv än så länge.

13 kommentarer:

  1. De gröna är ganska snygga,4/5 får de, men det vita är riktigt snygga, 5/5. Om de använder dessa tröjor i elitserien har de enligt mig snyggast tröjor i serien. Synd bara att den fula indianen hänger kvar..

    SvaraRadera
  2. Här är en bild på vad som kan vara HV:s nya tröjor.

    http://www.ladda-upp.com/bilder/56086/puttec

    Jag menar hur många träningströjor har så mycket reklam??? Känns ju rätt långsökt om en så reklamrik tröja är en träningströja bara.

    Stjärnorna på armarna från förra året är borta och mer vitt under armarna och på sidan av kroppen.

    SvaraRadera
  3. Burken: Nej det där är faktiskt träningströjor, som du kan se i länken nedanför har de inga nummer överhuvudtaget utan enbart reklam. Faktiskt ganska typiskt för träning/uppvärmningströjor.

    http://www.flickr.com/photos/56095153@N03/6001377837/sizes/l/in/set-72157627215063535/

    Men tack för att du delade med dig av bilden, jag kan omöjligen hålla koll på allt!

    SvaraRadera
  4. Hockeymode: Skulle inte du kunna göra ett koncept av de nya Frölunda tröjorna? Så att man kan se hur de ser ut lite lättare.

    SvaraRadera
  5. Ett tips!!!
    Efter att ha sett bilder från FBK:s första ispass kan jag konstatera att spelarna bär gröna byxor, hjälmar och handskar. Enligt mig tyder det klart och tydligt på att Färjestad kommer att spela i ett helgrönt hemmaställ kommande säsong. Spännande enligt mig!!!! Kan du gräva lite mer i det, och kanske få fram något rykte på hur det kommer att vara designade??

    SvaraRadera
  6. Nu verkar det vara bekräftat att detta är Frölundas matchtröjor i elitserien.

    http://pucksnack.hockeybloggar.nu/2011/08/02/ny-sasong-och-nya-matchtrojor/

    SvaraRadera
  7. VFr: Absolut, kan slänga ihop något under morgondagen. Intressant länk.

    Anonym: Japp, jag uppmärksammade deras gröna hjälmar/byxor/handskar på ett youtube-klipp tidigare idag, tänkte skriva ett inlägg om det imrogon.

    SvaraRadera
  8. Är det bara jag som tycker att det är konstigt och irriterande varför man väljer att ha namnet på spelaren under siffran? Det är mycket snyggare och mera praktiskt att ha det över numret på ryggen.

    Men det kanske handlar en del om reklamen? Då den lär synas mer längre upp på ryggen, men tråkigt är bara förnamnet.

    SvaraRadera
  9. TMP: Absolut tråkigt. Namnen på ryggen är 1000x snyggare än att ha namnen nere vid röven. Antar att det har med reklamen att göra och det är pinsamt.

    SvaraRadera
  10. Det är absolut betydligt snyggare med namnen ovanför numren och det handlar garanterat om reklam. Dock vet jag inte hur det blir på deras nya tröjor men jag skulle tro att de sätter namnen under.

    SvaraRadera
  11. Tjena ! Har du Kolla på Tellqvist nya utrustning i Modo?

    Old School Coolt

    SvaraRadera
  12. När det gäller namnen så är det ju helt klart bättre att ha den ovanför numren. AIK hade det på sina försäsongströjor förra säsongen (samma tröjor de har i spelet NHL11) men flyttade ned det till säsongen började. Det stämmer att reklamen är orsaken. Vissa spelare har ju nämligen en viss förmåga att trassla in nederkanten av tröjan i byxan så att den blir invikt och då ser man bara en liten del av reklamen eller inte alls.

    När det gäller Tellans benskydd måste man fråga sig om han vet att det är 2011 eller om han tror det är 1991 fortfarande.

    SvaraRadera