tisdag 2 augusti 2011

Hockeyallsvenskans snyggaste logotyp - Min ranking

Det var ju inget snack om vilket lag som vann omröstningen, dock är ju det här i princip bara en fråga om tycke och smak och därför tänkte jag dela med mig av min, personliga ranking.

Betygsskala:


5 = Perfekt
4 = Snygg
3 = Helt OK
2 = Sådär
1 = Ful
0 = Katastrof

1. Leksand - 4 - Färgerna, ringen runt omkring - allt passar liksom ihop och gör helheten otroligt snygg.
2. Almtuna - 4 - En sköld i snygga färger med en lagerkrans runt omkring, det är enkelt, klassiskt och det är snyggt.


3. Västerås - 4 -En lite annorlunda logga egentligen men det funkar väldigt bra, har alltid gillat den här.
4. Södertälje - 4 - Hade de haft kvar lagerkransen hade det varit en solklar 5:a, nu känns skölden lite ensam liksom.


5. Tingsryd - 3 - Gillar enkelheten och färgerna, dock känns det som att något fattas.
6. Mora - 3 - Färgerna skär sig lite mycket för att jag verkligen ska gilla helheten, men egentligen en väldigt cool logga.


7. Rögle - 3 - Har aldrig riktigt gillat grundkonceptet, rip-off av Oilers, men rent grafiskt fungerar det bra.
8. Oskarshamn - 3 - Hela loggan känns lite B, men den är klassisk och skriker "Oskarshamn".


9. Örebro - 2 - Den är enkel, stilren o.s.v men den är inte särskilt snygg.
10. Troja-Ljungby - 2 - Känns liksom töntig på något sätt, tur då att de har HA's överlägset snyggaste tröjor.
11. Borås - 2 - Stort lyft jämfört med den gamla loggan och fungerar väl OK rent grafiskt, snygg är den dock inte.


12. Malmö - 1  - Gillar inget med loggan. Örnen, typsnittet, skölden - faller mig inte i smaken. Texten ovanför är idiotisk.


13. Sundsvall - 0 - En puck, ett fult lodjur(?) och "Sunsvall Hockey" i en salig blanding.


14. Bofors - 0 - Står helt i en klass för sig... ta tillbaks B-pilen!

Hur skulle ni ranka lagen?

3 kommentarer:

  1. Undrar om denna tröjan kan vara European-trophy tröjan? Verkar inte vara någon träningströja iaf.

    SvaraRadera
  2. Jag personligen tycker att Troja-ljungbys logga är en av de snyggaste.
    Håller med dig helt om Sundsvall och Bofors. De ser ut som clip art.

    SvaraRadera