tisdag 23 augusti 2011

Henrik Nordqvists NHL

Henrik som tidigare har gjort om hela Elitserien har nu alltså även gjort om hela NHL. Det är verkligen ett rejält arbete att göra tröjor till samtliga 30 lag, bra jobbat! Det är såpass många tröjor att jag har valt att bara posta mina fem favoriter, att posta alla 30 skulle helt enkelt ta upp för mycket plats. Den som vill kolla igenom alla lags tröjor kan göra det på ett överskådligt sätt i det här albumet.

Vilken är din favorit?


Anaheim - Tycker färgerna fungerar förvånansvärt bra ihop!

Edmonton - Retro deisgnen men med de moderna, mörka färgerna. Grymt snyggt.

Montreal - Jag har alltid stör mig lite på att Canadiens bortatröjor inte alla matchar hemmavarianten. Detta är enligt mig verkligen en perfekt lösning på problemet

Snygga och rätta Pittsburgh-färger. Dessutom har jag faktiskt alltid gillat "The Robo Penguin"

Klockrena färger, enkel och stilren design. Jag hade inte klagat om Jets nya tröjor är något liknande.

Jag har några fler tröjor som jag har tänkt posta, kanske nästa vecka. Alla slags förslag och koncept på tröjor är välkomna!

hockeymode@live.se

14 kommentarer:

  1. Jag gillar penguins och jets...
    skulle vara lite roligt om du kunde göra lite tröjor till några ahl-lag!!!

    SvaraRadera
  2. Jets var sjyssta.

    En fundering jag alltid haft är varför Montreal har ett H inuti C'et? Tycker det ju borde varit ett M.
    /weiler

    SvaraRadera
  3. dempa:

    http://proicehockey.about.com/od/history/f/canadiens_habs.htm

    SvaraRadera
  4. Hoppas att Anaheim aldrig kommer använda den där gamla disney loggan igen(vet att den finns på tredje tröjans axlar tyvärr).
    Färgen på tröjorna är alldeles för lik den som San Jose har, kanske inte exakt samma nyans, men nej jag gillar det inte. Känns som att Anaheim med det fula namnet Ducks aldrig kommer ha en snygg tröja eller logga....

    Dock gillade jag de andra tröjorna skarpt!

    SvaraRadera
  5. TMP: Skämtar du eller :) Ankmasken är ju en grym logga. 100 gånger bättre en den supertråkiga "DUCKS"-texten de har som logga nu.

    SvaraRadera
  6. Jonas Nilsson: Nej jag skämtar inte loggan är en redig Disney logga och för jävla ful, det bara "osar" 90-tal om den. Att Ducks sedan blev kända som lag tack vare Disney filmerna, säger bara ännu mer. Usch!
    Texten de har nu är jävligt tråkigt men dom har i alla fall tagit bort namnet Anaheim mighty ducks(tack Brian Burke), eller som dom hette ifrån början Mighty ducks of Anaheim, hemskt!

    SvaraRadera
  7. Även om Anaheims gamla logga för tankarna till Ankeborgs tilltänkta NHL-lag så ÄR det ju Anaheims klassiska logga, eftersom den var deras första logga. Sedan är den ju lite fräck just med Disneymotivet också, masken som ser ut att vara formgjuten efter Kalles ansikte. Passar bra på ett lag som är så pass ungt som de ändå är.

    Vad gäller klassiska lag som Montreal så är jag dock konservativ, och även om det är konstigt att hemma- och bortatröjorna inte matchar varandra så är det ett av lagen man bara inte rör.

    SvaraRadera
  8. Anonym: Du säger lite emot dig själv här "Anaheims klassiska logga" och "Passar bra på ett lag som är så pass ungt som de ändå är"

    Alltså borde inte denna logga vara särskilt "klassisk" då ändå laget är så ungt? Jag antar att många med mig är uppväxta ihop det att se Anaheim med denna Disney logga. Även om dom hade den i många år så är den inte särskilt bra.
    Det är bara att t.ex kolla på Columbus eller Phoneix första logotyper som ser för jävliga ut. Först är inte alltid bäst och i Anaheims fall borde dom köra med tredje tröjans logga som standard. Det är nog det bästa man kan få ut av ett lag som heter ducks.

    SvaraRadera
  9. Anledningen till att jag använde den gamla "Ducks" loggan är att jag växte upp med Anaheim som favoritlag då Paul Kariya var min största idol. Och eftersom allt blir bättre när man är barn så tycker jag fortfarande att loggan är rätt snygg.

    SvaraRadera
  10. Alla tycker vi olika :) Personligen gillar jag gamla ankmasken mycket mer än både "DUCKS" och tredjetröjans D. Tycker inte det är något fel i att NHL-lagen är lite serie-liknande, börjar tröttna på trenden att det måste vara så "klassiskt" och likformigt. Ta t.ex. Tampas nya tröjor, så tråkiga.
    Men samtidigt kan jag verkligen förstå att många inte gillar ankmasken. Den är speciell :)

    Och på tal om snygg anklogga, kolla in Quad City Mallards:
    http://media.ticketmaster.com/tm/en-us/dbimages/41894a

    SvaraRadera
  11. http://ecx.images-amazon.com/images/I/51nTeFE4-iL._SS420_.jpg

    SvaraRadera
  12. We will, we will QUACK YOU!

    SvaraRadera
  13. Mina favoriter av olika anledningar: Colombus, Minnesota, Phoenix, Toronto, Tampa och. Philadelphia

    SvaraRadera
  14. Oj. Vilket ös det var på denna sajt nuförtiden då. (ironi alltså...)

    SvaraRadera