söndag 28 augusti 2011

Lågsäsong på Hockeymode.se

Som ni säkert har märkt har uppdateringen av sidan kommit av sig en aning den senaste veckan. Dels beror det såklart på att det inte finns riktigt lika mycket att skriva om längre, i princip alla ES-lag har ju redan presenterat sina nya tröjor, men framförallt beror det på att skola och dylikt nu har dragit igång igen. Det finns helt enkelt så mycket annat att göra som måste gå före bloggen.

Men, jag skall ju naturligtvis inte överge er helt och hållet utan jag tänker försöka skriva åtminstone tre inlägg i veckan. Det blir veckans koncept, det blir en total genomgång med ranking av alla tröjor i ES och HA lag för lag, jag skall utöka tröjarkivet, jag skall även försöka gå igenom alla målvakters utrustning, jag hoppas få in koncept från er läsare, jag skall anordna ett antal tävlingar o.s.v, o.s.v. Jag skall helt enkelt försöka hålla den här sidan så läsvärd som det bara går även i framtiden, fast bara i ett lite lägre tempo.

Kom gärna med förslag på vad ni vill se på sidan i framtiden.

12 kommentarer:

  1. Om du får någon tid över kan du granska alla lag som har fått nya loggor med ligorna Nhl,Ahl,Shl,Hockeyallsvenskan plus att du gör nya tröjor till dom...

    SvaraRadera
  2. Vet att du nämnt att du ska ha en genomgång av reklamen på ES-tröjorna. Vilka som förstört designen helt pga reklamen och vilka som lyckats bättre. Ser fram emot det inlägget. Annars får man tacka för en bra och intressant blogg.

    SvaraRadera
  3. Skulle vilja se hur du TROR att Luleås borta tröjor ser ut.. Det har ju sagt att de ska bli GULA.. Men vad blir "randen över axlarna" för färg då tro?? Svart även där hoppas jag. Men det kanske blir för mörkt så att det blir vitt? Eller så är det just bara den där kanten som blir gul? och resten vitt.. Gör gärna en sådan där datagjord du brukar göra om hur du tror :D

    SvaraRadera
  4. En grej som är kul att se är "fantasitröjor" i andra färger än de självklara. Hur skulle en röd eller grön AIK-tröja se ut? En fotbollsrandig Djurgårdströja, i stället för guldränder på Frölundas tröja - varför inte göra en tröja i guld med gröna och röda ränder? Och samma sak där, hur skulle en blå Frölundatröja se ut?
    Jag menar du kan "leka" och experimentera hur mycket du vill, det tror jag kan bli ruggigt intressant :-)

    SvaraRadera
  5. Crazy sunday tycker jag äör en rolig grej som du gärna får fortsätta med :)

    SvaraRadera
  6. Anonym #5: Absolut, det blir lite crazy, lite retro och lite seriösa förslag i en härlig blandning! ;)

    SvaraRadera
  7. Kan du inte ta ett span på ES-målvakternas masker? Dom är ju en del av dräkten så att säga!

    Såg att bl a Alsenfelt fått en ny mask.

    SvaraRadera
  8. Anonym: Jag skall åtminstone leta fram bilder på all övrig målvaktsutrustning, kan inte lova att jag kan täcka alla målisars masker men jag skulle ju iaf kunna skriva ett inlägg om de nya masker som det finns bra bilder på.

    SvaraRadera
  9. Tack, det ser jag emot!
    Bye bye lågsäsong :-)

    SvaraRadera
  10. Om det blir brist på idéer under lågsäsongen kanske det går att leka med fotbollströjor, precis som på den här länken? :)

    http://majupra.imgur.com/futbol_hockey_kit

    SvaraRadera
  11. Viks lagfotografering http://www.vik.se/index.php/blogg/gerdins-blogg/1647-arets-lagbild

    SvaraRadera
  12. Kanske en lista öVer de snyggaste retrotröjorna i både NHL o elitserien?

    SvaraRadera