onsdag 3 augusti 2011

Notiser och bilder från veckans isträningar

Lagen börjar nu så sakteliga gå på is och det har kommit fram en del ganska intressanta saker.

Frölundas nya tröjor.

Jag har nu fått det bekräftat från officiellt håll att de tröjor vi kunde se igår kväll är Frölundas nya matchtröjor, i ett mejl från klubbens marknadsavdelning stod förljande:
Vi testade dom nya tröjorna inför säsongen. De gröna kommer att bli E.T tröjor och användas vid speciella tillfällen. Röda är som vanligt hemmaställ samt dom vita är borta stället.
 Exakt vad man menar med "speciella tillfällen" skall jag fråga mer om, men det låter alltså som att de gröna kanske inte kommer användas lika ofta som en vanlig tredjetröja. Bilder från träningen ser ni här och nedan följer ett eget koncept som är baserat på gissningar och de bilder som finns att tillgå.



Färjestad kör på helgrönt matchställ.

FBK slopar de svarta "accessoarerna" och kör istället med matchande gröna hjälmar, byxor och handskar. Helt rätt väg att gå enligt mig, har man inget svart på tröjorna känns det ologiskt med svarta byxor o.s.v, även om det kan skapa lite mer kontrast i matchstället.

Foto: Daniel Briander

Det blev svarta hjälmar och byxor för Modo.

Jag har ju tidigare "avslöjat" att Modos nya tröjor kommer vara baserade på Minnesotas hemmatröjor, dock hade man inom klubben ännu inte bestämt vilken färg man skulle ha på hjälmar och byxor och det snackades om både svarta, gröna och röda. Nu kan man dock konstatera att de valde den säkra vägen och tog svarta, jag personligen hade föredragit röda. Förövrigt kommer vi troligtvis få se klubbens nya tröjor på Lördag då de genomför sin officiella ispremiär, räkna med att ni kan se dem här på hockeymode.se i så fall.

Foto: Per Lundgren

När vi ändå pratar om Modo..

Så kommer här en liten och nördig detalj, Modos nya målvakt Mikael Tellqvist använder "egen" målvaktsutrustning av märket "Brians" - Inte Reebok som laget är sponsrade av. Anledningen till att jag blev förvånad av detta är att Tuomas Tarkki förra året faktiskt tvingades byta till Reebok-skydd trots att han hellre ville ha samma som tidigare år. Hur "Tellan" lyckats nästla sig ur det här vet jag inte riktigt, kanske går en personlig sponsring, som jag antar att Tellqvist har, före lagsponsorn i det här fallet?

Redig coola är de iallafall.

Foto: Per Lundgren
 
Linköping visade upp gamla tröjor.

Blev bara lite förvånad när jag såg ett klipp på klubbens hemsida med rubriken "Så ser säsongens tröjor ut!" när LHC har exakt likadana tröjor som föregående säsong. Men är du intresserad av exakt vilka reklamblaffor laget kommer åka runt med i vinter så är nog klippet perfekt för dig. Jag känner dock för att visa ett par bilder på lagets European Trophy-tröjor som har hängt med ett par(?) säsonger nu, det måste erkännas att de är riktigt stiliga. Dessutom gör de sig faktiskt bättre i LHC's färger än Växjös.

Foto: Rasmus Hallgren www.lhc.eu
Foto: Rasmus Hallgren www.lhc.eu

Det var allt för mig den här gången, upptäcker ni något på er resa genom "cyberspace" som ni tror kan vara av intresse så får ni mer än gärna dela med er av det.




















































































































5 kommentarer:

  1. Kanske inte något "stort" men samtliga spelare på SSK´s isträning hade "nya" färger på handskarna.

    http://www.sskoveralltalltid.se/wp-content/uploads/2011/08/IMG_6387.jpg

    kanske ett tröj byte som är på gång?

    SvaraRadera
  2. SSK har ju faktiskt haft samma tröjor i tre år nu så det skulle ju helt klart kunna vara möjligt. Ska försöka luska lite i det.

    SvaraRadera
  3. Anonym: Jag kan snabbt dementera mitt tidigare uttalande. ;) Enligt kansliet blir det samma tröjor även nästa år, snygga handskar dock!

    SvaraRadera
  4. Vad tycker du om Modos nya Handskar ? skulle du kunna göra din tappning av Modos tröjor?

    SvaraRadera
  5. Tycker det är bra att Färjestad "droppar" svarta byxor, mörkgrönt och svart passar inget vidare ihop så det här ser bättre ut.

    Nu har för övrigt Växjö släppt ett par bilder på den nya tröjan, inklusive reklam och allt. Kolla in på deras Facebooksida: http://www.facebook.com/pages/Växjö-Lakers/215828535117210

    SvaraRadera