söndag 1 maj 2011

Ännu hetare rykten: Här är AIK's nya tröjor

Nu tror jag faktiskt att jag kan visa er hur AIK's nya tröjor kommer se ut. Jag har nämligen fått ännu ett anonymt mejl som enligt min bedömning är väldigt trovärdig samt som passar in på övrig information som jag har. Jag vet att jag skrev såhär förra gången också men den här gången kommer informationen från en person som jag har haft kontakt med tidigare och som jag vet har väldigt bra insyn i AIK.

Killen över på Aik är hockey, hockey är AIK har hela tiden varit väldigt kryptisk när det gäller den tredje bårdens placering och när jag visade upp mina förslag med en bård nere över midjan beskrev han det som att jag är "väldigt nära men ändå inte". I detta mejl som jag fick ikväll berättar personen, som alltså vill vara anonym, att bårdernas utseende på mitt andra förslag stämmer helt men att den tredje bården istället skall flyttas upp till magen, med 95% säkerhet kan han även säga att bården enbart finns på tröjans framsida. Det låter faktiskt rätt logiskt med tanke på vad killen på den ovan länkade bloggen tidigare har skrivit. Även att bara ha bården på tröjans framsida verkar logiskt eftersom det skulle bli väldigt märkligt om tre gula ränder skulle gå igenom de gula siffrorna. Alltså torde AIK spela i det här nästa säsong:



Namnen kommer hamna under numren och det har kommit fram ny information kring tröjans krage som jag inte har med på mina tröjor här ovan. AIK är hockey, hockey är AIK skrev tidigare idag om var "1921", som på årets tröjor finns längst ner på ärmarna, kommer placeras:

-1921-loggan flyttas upp från ärmarna till den nya kragen. Ni som sett KHL-loggans placering på en rysk hockeytröja kanske förstår ungefär hur det kan tänkas komma att se ut på nya matchtröjan.

Samma inlägg har kommenteras av AIK's marknadschef Jan Herrström som skriver att snörningen i halsen faktiskt kommer vara kvar:

- En liten rättelse angående tröjan. Snörena blir kvar i halsen men man kommer inte kunna dra i dem. Vi syr fast den i sista hålet så att de inte glider in i tröjan. Dessutom blir de något kortare och man kommer inte kunna knyta ihop dem. 

"1921" kommer alltså bindas ihop med kragen på något medaljong-liknande vis om man ska lita på liknelsen med KHL-loggan.


Nu hoppas jag att informationen faktiskt stämmer den här gången!

3 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja säga att detta(om tröjorna nu kommer att se ut på detta sätt, kommer att vara de i särklass snyggaste matchtröjorna i Elitserien. Med snygg reklamplacering, som jag vet att AIK är bra på, så kommer de urskilja sig totalt från mängden. En unik design helt enkelt!

    SvaraRadera
  2. Kom igen nu, släng upp en design på AIKs 3e tröjor baserat på dessa gula.
    http://magnusneck.se/gallery2/v/AIK/AIK-Modo-2011-03-05/0305-24.jpg.html

    (Självklart med den vanliga skölden och utan "8orna" på ärmarna)

    SvaraRadera
  3. Anonym: Skulle helt klart kunna bli väldigt snyggt, får se om jag ger det ett försök.

    SvaraRadera