måndag 16 maj 2011

En snabb historisk tillbakablick

Minnet är kort, personligen har jag svårt att på rak arm komma ihåg vilket lag som vann SM-guld mer än ett par år tillbaks. Därför tyckte jag att det kunde vara roligt med en liten tillbakablick som lägger fokus på vad lagen egentligen hade på sig för tröjor.

Som ni säkert märker så blir bilderna bara sämre och sämre ju längre bak i tiden man går. Jag vet även att man som supporter gärna samlar på sig mer och bättre bilder från sitt lags guld än vad som går att hitta via google, om ni har några bra bilder så dela gärna med er av dem. Som ni ser så orkade jag bara gå 17 år tillbaka den här gången, ni får mer än gärna även dela med er av bilder från tidigare än så.

*Varning för mycket Färjestad*


2011 - Färjestad

 



2010 - HV71




2009 - Färjestad

 



2008 - HV71

 



2007 - MODO 

 


2006 - Färjestad




2005 - Frölunda

 


2004 - HV71

 



2003 - Frölunda

 


2002 - Färjestad

 



2001 - Djurgården

 


2000 - Djurgården

 


1999 - Brynäs

 


1998 - Färjestad

 



1997 - Färjestad

 



1996 - Luleå

 



1995 - HV71

 



Färjestad - 6 guld
HV71 - 4 guld
Frölunda - 2 guld
Djurgården - 2 guld
Modo - 1 guld
Brynäs - 1 guld
Luleå - 1 guld 

5 kommentarer:

  1. Nå, vilken guldtröja anser designkungen håller högst klass? ;)

    SvaraRadera
  2. Hej

    Du som är intresserad av tröjor/loggor. Kolla in detta inlägg. Hur skulle du göra den nya loggan, om ordet "MALMÖ" ska arbetas in i designen.

    http://mrmadhawk.se/2011/may/alla-redhawks-logotyper.html

    SvaraRadera
  3. John: Får nog nästan säga Färjestads senaste.

    Båda deras gröna, Djurgårdens, Brynäs och Luleå är de bästa tycker jag.

    Anonym: Extremt svårt att säga, vad som helst vore nog bättre än över skölden som nu iallafall. Personligen skyr jag engelska namn på svenska lag som pesten, så en sköld helt utan "Redhawks" hade kunnat vara intressant.

    SvaraRadera
  4. Hockeymode: Jag håller med dig.

    SvaraRadera
  5. HV:s tröjor från förr om åren (1995) var verkligen inte vackra, speciellt inte den "blå" versionen som var lika vit som den var blå och verkligen inte passade som hemmatröja.

    Färjestads från 1998 var ingen höjdare heller, själva modellen såg mer ut som en billig träningsoverall med de där "Adidasränderna". Personligen gillade jag lila/gul som färgkombination eftersom den var unik, precis som Växjös nya tröjor.

    SvaraRadera