tisdag 3 maj 2011

Färgbyte på bloggen

Inga enorma förändringar egentligen men jag kände ändå att jag ville nämna att (som ni ser) jag delvis har bytt färger på bloggen.

När jag designade bloggen så var jag inte ens säker på om jag skulle blogga seriöst, jag såg det mer som en kul grej och ett tillfälle att öva lite i Illustartor samt få använda färgerna från Modos gamla logga i något sammanhang. Nu när bloggen faktiskt har blivit lite små-seriös så vill jag inte ha ett färgschema som man förknippar med ett Elitserielag, det förra kändes ju faktiskt väldigt "Frölunda", jag vill ha något mer unikt. Det hela slutade alltså med att jag valde grönt, vitt och blått, ett färgschema som man inte hittar varken i Elitserien eller Allsvenskan. I NHL hade Hartford Whalers exakt samma medans Vancouver bara har kastat om färgerna, men det är unikt nog för mig och bloggen har ju trots allt fokus på svensk hockey.

Blev det bättre eller sämre?

6 kommentarer:

  1. gillar du vancouver? tanke på färg valet ^^

    Skämt å sido, men om du skulle ha möjlighet, skulle du kunna tänka dig att göra en Tredje tröja för SSK, med inspiration från NYR tredje tröja?
    Mvh Seifier

    SvaraRadera
  2. Smart tänkt där gällande färgerna. En mycket bättre lösning. Nu är det ingen risk för att du blir "anklagad" för att hålla på något svenskt elitlag, utan kan ses som helt "neutral"... :)

    SvaraRadera
  3. Seifer: Vancouver fick ju mig att "upptäcka" färgkombinationen men ,nja. Främst p.g.a att det är ett unik men ändå snyggt(enligt mig) färgschema.

    John: Precis vad jag tänkte, även om jag tror att vissa redan är mig på spåren.;)

    SvaraRadera
  4. Har alltid gillat gamla Whalers färgkombination så enligt mig blev färgbytet perfekt!

    SvaraRadera
  5. Hartford Whalers emblem är ju förövrigt det snyggaste, smartaste och färgkorrektaste i emblemväg någonsin. Min kompis var i USA förra veckan och första jag ser av honom när han kommit hem är när han har på sig sin nya whalerskepa, snacka om avis.

    SvaraRadera
  6. Konk: Det håller jag verkligen med om, H:et som bildas inuti figuren är minst sagt smart.

    SvaraRadera