fredag 27 maj 2011

Carl's Elitserie

Tyvärr har det tagit alldeles för lång tid för mig att få upp dessa tröjor på bloggen, för detta håller riktig hög kvalitet. De enda som jag inte riktigt gillar är Färjestad och MODO. Designmässigt är Modos tröjor helt OK men jag tycker inte om att svart används så mycket. Några favoriter är annars Luleå, Växjö och AIK, Luleå borde verkligen byta tillbaks till sitt gamla klubbmärke.

Men som sagt, överlag håller detta mycket hög kvalitet. Kudos åt dig Carl och jag hoppas att jag får se mer av dig!

Vilka är era favoriter?

AIK:





Brynäs:





 Djurgården:






Färjestad:






Frölunda:






HV71:





Linköping:





Luleå:







Modo:






Skellefteå:





Timrå:






Växjö:



7 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att Luleå aldrig byter tillbaka till det gamla klubbmärket, det är ju så sjukt fult. Tacka vet jag björnen!

    SvaraRadera
  2. Tycker Färjestads och Modos tröjor var riktigt snyggn, men resten var sådär speciellt Timrås...

    SvaraRadera
  3. Timrås tröjor kan inte bli fina…

    Det bara är så.

    SvaraRadera
  4. Snygga tröjor! Jag gillar Modos, men då hör jag till dem som tycker det är snyggt med svart på tröjorna. De andra tröjorna är snygga med, men jag hajade till lite när jag såg den blå Timråtröjan... :)

    SvaraRadera
  5. Det blev en blå 3etröja av den simpla anledningen att jag ville prova något nytt. Och jag kan hålla med om att den kanske är lite väl skrikig, och såhär i efterhand så kanske jag skulle skippat den.

    Både Färjestad och Modos tröjor innehåller grönt, som är en jävligt otacksam färg att jobba med om ni frågar mig.

    Luleå bör verkligen byta tillbaka till sin gamla logga. Det finns inget värre än tillägg efter klubbnamnet, ex. "Luleå Bears" eller "Malmö Red Hawks"

    Att sen till råge på det slänga dit ett fult klubbmärke med en björn på gör det hela ännu värre.

    Hatar klubbar som slänger iväg sin historia.

    SvaraRadera
  6. Jag jobbar med statistik under elitseriematcher och vill bara nämna att gula siffror på vita tröjor är helt förkastligt, hur bra design det än är. Det spelar heller ingen roll om det är en färgad kanlinje på sifrrorna eftersom det är näst intill omöjligt att se vilka nummer spelarna har under matcherna. För ett par år sedan tvingades Brynäs och HV 71 att göra om sina bortatröjor under säsongen av den anledningen. I fjol var det AIK som gjorde samma misstag men behöll designen säsongen ut. När det gäller typsnitt på siffrorna är det också viktigt att tänka på hur siffrorna ser ut när spelarna har tröjan nedstoppad i byxorna. Överdelen på siffror som tex 6 och 8 kan i snabba anblick under spelet se förvillande lika ut med typsnittet på Växjös tröja ovan. Allt är inte design, det ska vara funktion också.

    SvaraRadera
  7. älska MoDo svarta tröja <3 den skulle jag vilja ha som ordinarie matchställ^^!!!

    SvaraRadera