tisdag 10 maj 2011

Tävling: Växjö Lakers

Bloggen har gått lite i stå den senaste tiden så jag bestämde mig för att det var dags att ta det hela till nästa nivå genom att anordna min första tävling.

Eftersom Växjö är helt nya i Elitserien och dessutom gör det med helt nya färger så tror jag att det är laget som känns mest intressant att skapa tröjor till just nu. Därmed går tävlingen alltså ut på att göra så snygga matchtröjor till Växjö som möjligt, men som passar in i klubbens nya profil.

Några små regler:

  •  Färgerna som får användas är blått, orange, vitt och guld. Blått och orange måste alltid vara med.
  •  Som logotyp godkänner jag endast deras nya sköld (som går att ladda ner i både vector och jpeg här) samt olika textvarianter av "Växjö" och "Lakers". T.ex. så hade jag alltså godkänt den tredjetröja som jag tidigare gjort.
  • Ditt bidrag måste minst bestå av en hemma och en bortatröja där bortatröjan är primärt vit. Gör ni även en tredjetröja så är det bara en bonus.
  • Ditt bidrag ska skickas till mig via mejl på hockeymode@live.se
  • Bidraget ska vara inskickat till mig senast 20:00 den 22 Maj, alltså Söndag nästa vecka.
  • Du får skicka in max två bidrag per person.


Efter att jag har sammanställt alla bidrag kommer vinnaren koras genom en omröstning här på bloggen. Det bidrag som har fått flest röster kl 20:00, Söndagen den 29 Maj är vinnaren.


Pris:

Evig ära och berömmelse. Går allt som det är tänkt kommer ditt bidrag även visas upp i sid-bannern här på hemsidan på något vis.


Snälla, skicka nu in många bidrag så vi kan genomföra detta och allt inte bara blir ett stort fiasko.
Har du några övriga frågor? (Jag har säkert glömt bort att upp något elementärt i inlägget) Fråga på i kommentarsfältet.

13 kommentarer:

  1. Nu blev det intressant, ska göra mitt bästa!

    SvaraRadera
  2. Ett jätteroligt initiativ, Hockeymode! Hoppas att responsen blir god.

    När det gäller det prismässiga så går det säkert - om du nu har för avsikt att initiera fler tävlingar - att fixa fram passande priser till vinnaren/vinnarna via diverse företag om de får exponering här i gengäld.

    SvaraRadera
  3. Henok: Härligt, kör på!

    John: Det är väl säkert möjligt, men nu är som sagt allt med den här bloggen fortfarande lite på experimentstadiet. Men jag får kolla upp det i framtiden helt klart.

    SvaraRadera
  4. Kul initiativ, men tyvärr slöseri med tid: när alla vita reklamplattorna är på plats kommer Växjös nya tröja ändå se ut som ett lapptäcke.
    Ett fult sådant!

    Hälsar

    Lakrits

    SvaraRadera
  5. Tur att fler personer i världen inte har samma inställning som dig, anonym.

    SvaraRadera
  6. Ja, Växjö är nog skräckexemplet nummer ett när det gäller reklam på dräkten. På tröjans framsida hade man den senaste säsongen tio vita reklamplattor. Det ser billigt och amatörmässigt ut. http://www.vaxjolakers.se/website1/sd_function/show_image.php?image=1.0.1.0/222/images//5764_cc6be83f0d29fb49c03d6bfee2369f93100.jpg Jämför med AIK, som har lika mycket reklam. Men den smälter in i dräkten på ett betydligt bättre sätt.
    http://www.dn.se/images/2011/03/23/AIK-hockey-660.jpg

    SvaraRadera
  7. Absolut, det håller jag helt klart med om. Men det hindrar inte oss från att försöka göra själva tröjorna så snygga som möjligt.

    SvaraRadera
  8. Vi gör dem som de borde se ut m a o.

    SvaraRadera
  9. Alltså, jag förstår fortfarande inte hur man använder bilder i vector format i adobe illustrator. När jag lägger in bilden så syns den ju inte, måste man ha något speciellt program för att det ska fungera?

    SvaraRadera
  10. får man använda en krans runt skölden för att göra den mer '' coolare '' ? Jag tycker den så bättre ut så i alla fall!
    // Isak

    SvaraRadera
  11. Henok: Okej, det verkar väldigt konstigt.

    När du tankar hem den från hockeyligan så öppnad den väl i Illustartor? Syns den då?

    I så fall så är det ju bara att markera hela loggan, ta ctrl + c och klistra in där du har tröjorna.

    Förresten vet du ifall du klistrar in den i lager 1? I så fall kommer den bara synas där tröjorna befinner sig p.g.a masken.

    SvaraRadera