fredag 27 maj 2011

Malmö IF, inga fler rödhökar!

Eftersom flera personer har bett om det så kommer här Malmö á la Hockeymode.

Jag ville slänga "Redhawks" så långt åt skogen som det bara går och skrota höken från den nuvarande logotypen, istället ville jag använda mig av "Malmö IF" samt en logotyp som knyter an till Malmö och Skåne. Problemet var ju bara hur jag skulle lyckas designa en sådan logga. Som tur är så hittade jag som av en ren slump en vektoriserad version av IFK Malmös gamla klubbmärke som innehåller en variant av gripen från Skånes landskapsvapen, perfekt!

Jag försökte få till en snygg sköld innehållande gripen men det blev inte riktigt bra, så jag kom fram till att det enklaste vore nog att göra en "ring av text"-logga med gripen i mitten. Det är långt ifrån en perfekt logotyp men jag tyckte ändå att det var betydligt roligare att göra något eget än att ha den gamla tråkiga Redhawksskölden, så ta det för vad det är.

Angående tröjdesignen så är den rejält inspirerad av ett Ottawa-koncept som jag såg på en annan sida och jag direkt kände skulle passa perfekt för Malmö. Eftersom jag var osäker på om ni Malmösupportrar föredrar röda eller svarta hemmatröjor så gjorde jag en av varje för att vara på den säkra sidan.

Loggan:



Hemma?:



Borta:



Tredje?:



Vad tycks?

11 kommentarer:

  1. Djävulsk fin logga men jag tycker att bårderna ska vara enkelfärgade. Det ser lite halvmysko ut med 2 färger, speciellt runt magen.

    SvaraRadera
  2. Saabs fågel ju! ;)

    SvaraRadera
  3. Tycker det är lite väl mycket Ottawa och NHL över tröjorna, känns lite som kopier. Men gillar loggan dock.

    SvaraRadera
  4. Ottawa har tyvärr NHL's tråkigaste tröjor. Kan du göra en variant där du baserar på Chicagos vackra skrud? Tror det skulle vara snyggare.

    Detta tycker jag tycker det ser ut som en TV-puck tröja. =)

    SvaraRadera
  5. Fast den här designen har aldrig Ottawa använt, det var som sagt ett koncept jag såg online. Men gillar ni det inte så har jag en annan design i huvudet, mer lik Malmös nuvarande.

    SvaraRadera
  6. Tyckte dom var sjukt snygga //Patrik

    SvaraRadera
  7. Loggan är perfekt. Snygg dessutom. Absolut något Malmö bör byta till. Dags att slänga iväg det där fjantiga "Red Hawks". Dags att växa upp med andra ord.

    Tröjorna i sig var lite tråkiga dock.

    SvaraRadera
  8. Hade säkert funkat som det med =)

    SvaraRadera
  9. Bra logga men satt den pa de trojorna de har nu, de ar ju snygga

    SvaraRadera
  10. eller ga tillbaka till MIF fargerna de hade pa 90-talet nar de krossade allt!

    SvaraRadera