fredag 30 september 2011

Debut för Luleås gula bortatröjor - Snacka om en välklädd match

Foto: www.nsd.se

Först och främst, tack till alla som har kommenterat och mejlat om det här! Igår vart det alltså premiär för Luleås gula bortatröjor då man mötte AIK på Hovet, och jag är helt såld. Gult känns verkligen "Luleå" och förbiser man bara den nya loggan för en stund så är det en riktigt snygg matchtröja.

Att de dessutom kan användes på bortaplan gör ju det hela bara så mycket bättre, jag slog över lite snabbt till AIK - Luleå i slutet av matchen och slogs direkt av hur snyggt det är när både hemma- och bortalaget spelar i färg. Jag har knappt hittat några bilder från matchen utan jag rekommenderar istället höjdpunkterna på Elitserien Play.

4 kommentarer:

  1. Är helt enig med dig hockeymode! Det här matchstället känns verkligen Luleå! Snyggt!!!

    SvaraRadera
  2. Tycker de vart för mycket färg blir bara jobbigt att kolla! Helst för oss som är lite färgblinda...

    SvaraRadera
  3. Tycker det är lite tråkigt när alla matchställ är efter exakt samma modell fast i olika färger. För några årsedan vet jag att Luleå spelade borta mot Frölunda i gult också, men då var matchtröjan helt skild från den vita och röda hemmatröjan, och hade istället texten Luleå diagonalt över bröstet.

    SvaraRadera
  4. Snygga färger, helt ok mönster, MEN... snacka om fantasilösa damasker!

    SvaraRadera