onsdag 7 september 2011

Vila i frid, Stefan Liv

Stefan Liv efter sitt SM-guld med HV71, våren 2010.

Tror knappast att de hemska nyheterna angående flygkraschen i Ryssland har undgått någon. Med undantag av ryssen Alexander Galimov så omkom KHL-laget Lokomotiv Jaroslavl's samtliga spelare, en av dem var alltså Stefan Liv.

En dag som denna spelar det verkligen ingen roll vilket lag man håller på, hockeysverige har mist en fantastisk målvakt och en otroligt ödmjuk, snäll och inte minst rolig person. Mina tankar går till Stefans närmsta anhöriga och vänner.

R.I.P Stefan Liv!

4 kommentarer:

  1. Fruktansvärt hemskt! Trots att jag varken kände eller träffat Stefan Liv finns det en obehaglig tomhet inom mig. Fick tårar i ögonen när jag läste medias hyllningar till denna hjälte! Svårt att fatta att en helt lag blivit utplånat på bara ett ögonblick - ofattbart är ordet...

    R. I. P.

    SvaraRadera
  2. Vad ska man säga... jag är bara så jävla ledsen. Trots att jag inte kände Stefan personligen så känner jag en otroligt tung sorg. Han är Hv's bäste målvakt någonsin och troligen den största profilen. Har biljetter till premiären mot Djurgården men efter detta så bryr jag mig inte ett skit. Det kommer aldrig bli detsamma igen.

    Mycket fint av dig att uppmärksamma detta på bloggen. Känns väldigt skönt att se alla supportrar, oavsett lag, visa sin respekt.

    SvaraRadera
  3. Jonas: Visst är det, otroligt roligt att se hur verkligen alla sluter upp och hedrar hans minne tillsammans.

    SvaraRadera
  4. Det känns på riktigt förjävligt, om man får säga det rätt ut.

    Det känns så otroligt nära på något vis, trots att man håller på Frölunda.
    Ända sen jag var en yngre grabb och lirade hockey har Stefan varit en utav mina absoluta förebilder, och han är än idag en utav mina absoluta favoriter.

    Jag har träffat Stefan (inte direkt fört diskussion med honom), och trots att jag inte känner honom eller han vet att jag finns så känns det på något sätt som om att man känner honom. Han har så oerhört stor inverkan på Elitserien, på Hv71, som gör honom så stor. Och med den humorn, inställningen, hur trevlig han verkar vara, och den allmänt goa människan han sägs vara och tycks vara så känns det bara ännu värre att just han får gå den här vägen.

    Vet inte hur jag ska beskriva det mer. Det känns som om att en del av ens liv har försvunnit, och det kommer ta lång tid att smälta. Kommer inte förstå att det har hänt på väldigt lång tid. Och då vågar jag inte tänka på hur nyblivne fru Anna och sönerna Herman och Harry mår. Tänk att helt plötsligt bli av med sin far, sin förebild, sin älskade.

    Vila i frid Stefan, och ha kul med Pelle där uppe! Ni blir radarparet i himlens Dreamteam!


    Lokomotiv Yaroslavl, vila i frid! Det är helt ofattbart att ett helt lag försvinner. En hel samling med grymma hockeyspelare. En hel hög med vänner, med söner, med makar, med föräldrar.
    Tänker på alla anhöriga.

    SvaraRadera