tisdag 6 september 2011

Winnipeg presenterar äntligen sina nya tröjor

Foto: Winnipeg Jets


Idag presenterade alltså Winnipeg tillslut sina otroligt efterlängtade nya tröjor. Hemmatröjan är marinblå med vita och ljusblåa ränder medan bortatröjan är vit (vilken skräll :p) med marinblåa, ljusblåa samt silvriga ränder. Just nu såhär spontant känner jag mig en aning besviken, överlag ser de absolut helt OK ut men jag vet inte, jag hade väl kanske bara förväntat mig något lite extra.

Jag diggar inte riktigt att det mörkblåa och det ljusblåa ligger rakt mot varandra utan hade nog föredragit en tunn kantlinje av vitt eller silver. Är inte helt säker på vad jag tycker om de båda ärm-ränderna på bortatröjan som skär rakt igenom de blåa axeloken än heller, en unik och cool detalj eller bara totalt korkat?

Som ni märker så känner jag mig alltså lite kluven än så länge, men det kunde ha varit mycket värre och det är mycket möjligt att de kommer växa på mig med tiden. För ni minns väl kanske att jag kände mig lite kluven till deras nya logotyp också då det begav sig? Glädjande nog har den faktiskt vuxit på mig med tiden och nu när man fick se den på tröjorna så gillar jag den verkligen.

Om inte annat så var presentationen minst sagt proffsigt, "backluckan" på ett stort bomb/fraktflygplan öppnades sakta och effektfullt varpå ett gäng spelare vandrade fram till podiet iklädda de nya tröjorna. Här har Elitserielagen verkligen ett och annat att lära!



Tankar?

11 kommentarer:

  1. jäkligt snygga! tcker dock att hemma tröjan har för lite ljus blått, och att snörningen vid halsen är i fel färger, ska ha varit vita snören på hemma tröjan och marin blåa på borta tröjan, annars riktigt snygga 8/10

    SvaraRadera
  2. Har de en ny logga också? Jag trodde detta var Winnipegs logga...

    http://martinshockey.blogg.se/images/2011/wpg_158535198.gif

    SvaraRadera
  3. umm.. ja dom har en ny logga, var ett bra tag sen dom visade upp den...

    SvaraRadera
  4. Haha bland de fulaste jag sett...

    SvaraRadera
  5. Gillar hemmatröjan, både snygg och har ett "eget" utseende. Bra jobbat! Men jag tycker inte om den vita bortatröjan särskilt mycket. Gillar inte att axelpartiet går in under ärmränderna.

    SvaraRadera
  6. Tycker att dom är riktigt tråkiga att kolla på! tråkiga färger

    SvaraRadera
  7. kommer såklart att se mycket bättre ut på isen, med alla byxor och hjälmar på.

    SvaraRadera
  8. Ser väl okej ut men jag tycker många av fansens egna koncept var klart snyggare, de här ser lite tråkiga ut, fast de är inte fula heller, bara lite intetsägande. Är väl dock inte så förtjust i det långa axelpartiet på de vita tröjorna. Loggan däremot gillar jag, fast den har ju varit känd rätt länge nu.

    Och som sagt, här har våra svenska lag lite att lära av själva presentationen. Ska man presentera en nyhet som en tröja eller logga eller något annat kan man ju göra en "grej" av det, inte dra fram mobilen och/eller en okunnig fotograf och ta en tafflig bild för hemsidan... *host Modo host*

    SvaraRadera
  9. Gillar inte detta! Loggan tycker jag visseligen om, men varför inget rött på tröjan? Håller med er som tyckte tröjan var tråkig och intetsägande.

    SvaraRadera
  10. Jag vet inte vad jag ska säga... Men eftersom dem har dragit på det så pass länge så hade mina förväntnignar blivit skyhöga. Så jag är nog något besivken...

    Men som med loggan behöver man nog lite tid att vänja sig. Till en början kändes Jets nya logo som ett skämt, men den är FAKTISKT rätt snygg!

    Kanske man säger samma sak om tröjan om ett par veckor?

    SvaraRadera
  11. Grymt tråkig tröja. Ser ut som en template.

    "Fyll i ditt lagnamn här"

    SvaraRadera