söndag 11 september 2011

Jubileumströjor till HV71

HV tröjor/koncept (Klicka för större bild)

Jag har länge funderat på att göra ett förslag på tröjor åt HV speciellt för deras 40-årsjubileum, jag var faktiskt klar redan förra helgen men efter den tragiska flygkraschen i veckan så fick jag lägga till en liten detalj. Som många av er säkert redan vet har HV fått dispens av hockeyligan så att de kan använda en liten symbol på sina matchtröjor med #1 för att hedra Stefan, jag tänkte dock lite annorlunda och utnyttjade istället deras redan befintliga jubileumsmärke. Istället för "40" samt "1971-2011" bytte jag till Stefans initialer "SL" samt "1980-2011".

Över till själva tröjdesignen. Jag kan tänka mig att några av er undrar varför i hela friden jag, som har spytt galla över FBK och AIK's nya tröjor, nu gör en exakt likadan design där ränderna på armarna inte går hela varvet runt. Jo jag vet, men i HV's fall så är det här en perfekt lösning i och med att man då kan kombinera elementen från klubbens två första matchtröjor (se bilderna) och få med både de fyra stjärnorna och ränderna på samma gång. Och vet ni vad? Jag tycker faktiskt att det blev snyggt. På axlarna sitter jubileumsmärket och på hjärtat har jag placerat mitt speciella hyllningsmärke till Stefan Liv.

Någon kanske lägger märke till att jag även har med byxor, damasker och hjälm på detta förslag, jag tycker det ger en proffsig "touch" på det hela och har tänkt att ha med det på alla mina framtida koncept.

Vad tycks?

6 kommentarer:

  1. Väldigt snygga måste jag säga, speciellt bortatröjan. Tycker att färgerna går ihop lite bättre än på hemmatröjan. Winnipeg borde gjort likadant med sina ränder på armarna.

    SvaraRadera
  2. Otroligt snyggt!!

    SvaraRadera
  3. Härligt att du lagt ner tid på detaljerna! Mycket snyggt koncept tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygga tröjor!

    Dock tycker jag att hyllningsloggan till Stefan är för lika 40-årsloggan. Det borde skilja sig helt då det är två skilda hyllningar. Lätt att förväxla på avstånd. Sen tycker jag det ska det vara "1" istället för "SL" som HV tänkt.

    SvaraRadera
  5. Bilder från Hockeyallsvenskans upptaktsträff finns förövrigt på mrmadhawk.se

    Uppenbarligen planerar Oskarshamn att ha loggan sin i skrevet kommande säsong.

    SvaraRadera
  6. Christoffer: Haha, ja jag såg det.

    SvaraRadera