söndag 18 september 2011

Någon lär få ta ett snack med chefen...

... Efter att Buffalo Sabers officiella souvenirshop har börjat sälja ett par tröjor som inte har presenterats än, nämligen Toronto och Ottawas nya tredjetröjor. Torontos tröjor är rena kopior av de som laget använde under säsongerna 67-70, alltså de tröjor som klubben senast vann Stanley Cup i. Jag personligen tycker nog bättre om deras nuvarande tredjetröjor men jag gillar de nya också.

I Ottawas fall är designen och logotypen tagen från de ursprungliga Ottawa Senators som spelade i NHL under åren 1917-1931. Tröjan går knappt att jämföra med deras nuvarande tredjetröja då den här nya är, utan att överdriva, 1 000 000 gånger snyggare. Enligt mig en av de absolut snyggaste i ligan och helt klart en ny personlig favorit.

Vad tycker du?

Foto: icethetics.info

Foto: icethetics.info

I början av veckan hade jag tänkt mig ett litet uppsamlingsinlägg med bilder på alla nya tröjor som vi har fått se på is under veckan som gått.

8 kommentarer:

  1. Torontos nya är grymt snygg

    SvaraRadera
  2. Det ser ju ut som mitt koncept till Ottawa fast med svart tröja och en annan logga. http://imageshack.us/photo/my-images/508/ottawasenators.jpg/

    SvaraRadera
  3. Ottawas var ju inte snygg. Toronto har snygga.

    SvaraRadera
  4. båda är ju äcklig snygga må man säga! :D

    SvaraRadera
  5. Vad är det snygga med Ottawas tröja? Hade den inte varit en "retrotröja" hade många läsare här tyckt att tröjan var ful.

    Jag kanske har fel, jag är inte facit, men tycker att man ska se utifrån tröjdesignen och inte vilka spelare som spelar i den. Nu vet jag att ingen har spelat med just denna tröjversionen, men den bygger på den gamla upplagan som Ottawa hade.

    Men frågan är som sagt: Vad är det snygga med Ottawas nygamla tröja?

    SvaraRadera
  6. Vad som är snyggt? Väldigt svår och lite märklig fråga, jag kan inte exakt sätta fingret på vad det är som gör att jag gillar den utan jag gillar den bara helt enkelt.

    Men jag får väl göra ett försök. Jag gillar färgerna, jag gillar designen och gillar retroaspekten med logotypen.

    SvaraRadera
  7. Tycker verkligen om Ottawas nya! (speciellt i jämförelse med den förra tredjetröjan :S )

    Men, är inte alls förtjust i Torontos val av logga på den här tröjan... Tycker den dem hade på tredjetröjan senast (och i grundspelet 1966-'67) var att föredra. Skulle dem ha kunnat ersätta förstaloggan istället. Men men...

    // HenkeFBK

    SvaraRadera
  8. Jag håller med, Ottawas var grymt snygga!!

    SvaraRadera