lördag 17 september 2011

Läsarkoncept för hela slanten

Först och främst måste jag be om ursäkt för att de har tagit sådan tid för mig att lägga upp de här tröjorna, var över en månad sedan jag fick in flera av dem. Det skall bli bättring på den biten, så skicka in så mycket grejer ni bara kan!

Vilken är din favorit?

Först ut är ett förslag på en Frölundatröja som är gjord av Oscar. Tycker kanske att det är en aning svårt att få en bild av hur den skulle se ut i den här templaten, men jag diggar verkligen stilen. Annorlunda men andas samtidigt verkligen "Frölunda", bra jobbat!

Här är ett förslag på hur en tredjetröja för AIK skulle kunna se ut som är gjord av Rickard. Ärligt talat så har jag aldrig sett loggan förut men tydligen så är det en äldre variant, snygg var den hursomhellst. Klassisk och snygg design, AIK i gult känns bara så himla rätt. Jag hade helt klart föredragit en gul tredjetröja framför den marinblå/guldiga som de nu istället jobbar på.

Här har Johan gjort en liten jämförelse i det här med reklamen och dess färg. AIK gör det på ett strålande sätt och jag önskar verkligen att fler lag kunde använda enhetlig reklam som det här.


Ett par minst sagt annorlunda Leksandströjor som är gjorda av Filip. Jag tycker visserligen att svart inte ens bör komma i närheten av Leksands tröjor men man måste ju gilla den innovativa stjärnformade designen.  Riktigt coolt!

Sist men absolut inte minst, här kommer nämligen min favorit för dagen som är gjord av Joakim. Bortsett från den vita kantlinjen på axeloken så tycker jag den är helt perfekt. Jag har alltid varit riktigt svag för tröjor med det fallande "MODO" över bröstet, det ger mig maximal retrokänsla och jag skulle verkligen inte ha något emot ifall man bytte tillbaks till det istället för den nuvarande logotypen.

7 kommentarer:

  1. Gillar Leksands tröja fast jag Hejar på Vik...

    SvaraRadera
  2. Kul! Tyckte också att din Modo favorit skapad av Joakim var riktigt snygg. Bättre att använda den nuvarande loggan som axel-patch samt kort och gott ha MODO snett fallande över bröstet.
    Måste dock säga att det inte spelar någon roll med vilken färg reklamen har, bara den är symetrisk!
    Kul koncept av Leksand och Frölunda! Svart blev faktiskt inte alltför illa på en klassisk tröja som Leksands! :-)

    SvaraRadera
  3. Offtopic: Skulle inte Luleå spela med gula bortatröjor?

    SvaraRadera
  4. Jonas, man har fyra ställ: Röda, svarta, guld och vita. Kanke varierar man sig lite? Men jag reagerade själv på det.

    SvaraRadera
  5. Frölundakonceptet är riktigt snyggt och bra mycket snyggare än någon tröja de har använt på åtskilliga år. Vet inte hur de lyckas, men de har nästan alltid bland de fulaste och mest intetsägande tröjorna i serien, år efter år.

    Och den där jämförelsen med reklam på Modotröjan var riktigt intressant, synd att inte fler lag än AIK tagit till sig av detta. Reklamen syns ju bra ändå men utan att förstöra helhetsintrycket.

    SvaraRadera
  6. Frölundatröjan och MODO:s i lite retrostil var riktigt snygga. Hade MODO kommit med den där tröjan på riktigt hade jag inte tvekat att köpa den!

    SvaraRadera