fredag 7 oktober 2011

Derbyklassiker: Malmö - Rögle

Först och främst får jag väl återigen be om ursäkt för det lite klena uppdaterandet, men jag har helt enkelt ganska mycket att göra. Dock skall jag alltid försöka få iväg två inlägg per vecka.

Inspiration:

Malmö - I princip en ren kopia av klubbens tröjor från slutet av 50-talet - början av 60-talet fast i deras nuvarande färger.

Rögle - Klubbens tröjor från 60-talet med den klassiska "Röglerosen" som Rögle själva har använt till ett par olika retrotröjor under 2000-talet.

Vem vinner det här derbyt?

Malmö & Rögle tröjor, koncept (Kicka för större bild.)

Jag har förövrigt fått in ganska många tröjor till min inkorg så jag hade tänkt posta dessa under helgen.

3 kommentarer:

  1. Malmös byxor har blev riktigt snygga tycker jag! Föredrar dock Rögles Montreal-inspirerade design som helhet. RBK-rosen gör sig riktigt bra!!!

    SvaraRadera
  2. Rögle vinner, de var sweata

    SvaraRadera
  3. Rögles är lätt snyggast! Som Martin sa, Montreal designen är fet som fan! :)

    SvaraRadera