måndag 24 oktober 2011

Kanadas nya tredjetröjor "läckta"

Foto: sportslogos.net

I årets JVM kommer Kanada introducera en helt ny tredjetröja och redan nu har sidan sportlogos.net lyckats få tag i bilder på den. I deras blogginlägg förklaras alla delar av tröjans design, så jag tänker bara kommentera lite snabbt vad jag tycker om den.

Jag diggar den nämligen inte överhuvudtaget. Loggan känns tämligen "B" och det tryckta motivet på den nedersta randen må vara hur coolt som helst när man granskar det i detalj, men det ser verkligen inte bra ut på lite längre håll och det är väl trots allt det viktigaste? Nej, enligt mig är det här ett rejält nedköp jämfört med deras ordinarie tröjor.

Vad tycker ni då?

6 kommentarer:

  1. Jag känner igen loggan, Kanadas juniorlag hade nåt liknande runt 1980. Tämligen ful :-)

    /Mikael @ Mod & hjerta

    SvaraRadera
  2. Riktigt ful. Rakt igenom. Precis som du säger så gör motivet på det vita väldigt mycket. Loggan är inte särskilt snygg heller. Annars clean design.

    För övrigt gillade jag deras gröna tröjor, även om grönt inte riktigt är Kanada.. Men de var schyssta som tredjetröjor!

    SvaraRadera
  3. Sjukt snygg!

    Osar retro om den.

    Ni verkar inte kunna Canadas tröjhistoria om ni inte känner igen loggan på tröjan..

    Kul o se!

    SvaraRadera
  4. Håller med. Ful tröja. Synd, då det är få nuförtiden som vågar göra något nytt eller snarare gammalt. Tröjor som inte följer samma mönster som alla andra finns det alltför ont om och det är kul att de vågar satsa på något speciellt, tyvärr gick det åt helvete här.

    SvaraRadera
  5. Kanada för mig är RÖTT och VITT!!! Inte gult, svart eller grönt som man kunnat se dem i ett antal år nu. Diggar designen från 1994, OS i Lillehammer och VM i Italien. De ställen var riktigt grymma tycker jag, endast RÖTT och VITT! :-)

    SvaraRadera
  6. Jag gillar den där designen i den vita bården längst ner, en ganska fräck detalj tycker jag. Vill minnas att de hade en liknande effekt i själva lönnlövet i tröjorna de använde i senaste OS, och tyckte redan då att det var en rätt intressant effekt.

    SvaraRadera