söndag 9 oktober 2011

Luleås svarta tröjor gjorde debut igår

Foto: Alf Linbergh

I matchen mot Modo igår debuterade som sagt Luleå sina svarta tredjetröjor och därmed har vi nu alltså fått se lagets samtliga fyra tröjor på is. Jag vidhåller att tröjdesignen i sig är helt OK om man bortser från den hemska logotypen, men jag tycker nog inte att den gjorde sig helt klockrent i den här färgkombinationen. Dessutom kan det ju faktiskt kännas tämligen fantasilöst att ha fyra varianter av samma design och bara byta plats på färgerna, jag hade hellre sett något retroinspirerat som tredje/fjärdetröja.

Vad tycker ni då?

14 kommentarer:

  1. Tycker faktiskt de svarta tröjorna var snyggast av de fyra. Loggan däremot är hemsk oavsätt tröjfärg...

    SvaraRadera
  2. Det ska väl vara såhär:
    Hemmatröja: Röd
    Bortatröja: Gul
    Tredjetröja: Vit
    Fjärdetröja: Svart

    Eller har de bytt så att bortatröjan är vit och tredjetröjan gul? Någon i Luleå kanske kan reda ut hur det är tänkt?

    SvaraRadera
  3. Hemma: RÖD

    Hemma vid enstaka lördagsmatcher: SVART

    Borta: GUL

    Borta mot Skellefteå: VIT (för att färgerna är för lika annars)

    SvaraRadera
  4. För er som är intresserade att köpa Luleås tröjor kommer dessa finnas från och med lördag på Webb-shopen!

    SvaraRadera
  5. Kan du promota hemsidan modoiter.se? En samlingsplats för alla Modoiter med diskussionsforum och bloggar. Vi har varit splittrade allt för länge, dags att samlas som ett nu och visa att Modo har Sveriges bästa fans!

    SvaraRadera
  6. Sveriges bästa supportar har väl Djurgårn. Vet man inte det har man legat i koma dom sista 23 åren.

    Alltid Oavsett

    SvaraRadera
  7. Håller med om att Dif har Sveriges bästa fans, men det har de bara haft de senaste åren.

    SvaraRadera
  8. Tycker nog egentligen att Hv har dem bästa fansen (trots att jag själv är Fbk-are). Till skillnad från t.ex. AIK där fansen bara dyker upp när det går bra är Hv-fansen i Kinnarps både i vått som tort.

    OT; Frågar mig själv varför Luleå inte valde gult hemma á la Montreal-style*. Rätt mycket svart men ändå gult som den främsta färgen. Tycker absolut att bortatröjan ska vara vit, men men smaken är som baken, olika (som Pernilla Wahlgren en gång sa)


    * http://nhluniforms.com/Canadiens/Canadiens28.html
    Tänk er det röda som gult och det blåa som svart (samt det vita som vitt och rött?)

    //HenkeFBK

    SvaraRadera
  9. Någon som har koll på dif denna säsong? Är deras blå tröjor slopade??? De har ju bara spelat med röda tröjor i varje hemmamatch den här säsongen.

    SvaraRadera
  10. Ruggigt ös det var på denna blogg... senaste uppdateringen 9 oktober...

    SvaraRadera
  11. jag går in på denna blogg varje dag och kollar om den har uppdaterats men aldrig.. Jag gillar den när den är aktiv. men jag orkar snart inte kolla mera när den inte uppdateras.

    SvaraRadera
  12. Jag vet att det är löjligt dålig uppdatering just nu, har bara mycket att göra i skolan o.s.v o.s.v. Jag har mycket på G som kommer upp i helgen, så ge inte upp! ;)

    SvaraRadera
  13. Nu när det har gått ett antal matcher i Elitserien, och man har sett alla lagens tröjor på riktigt, måste jag säga att Växsjös nya är riktigt snygga!

    Den orangea (heter det så?) färgen är genialisk, man påminner inte ens om nåt annat svenskt lag.

    På pappret verkade deras nya matchställ skitfult, men det funkar verkligen bra med det orangea.

    SvaraRadera
  14. Sitter och kollar på Västerås-Mora nu och jag vet inte om du nämnt detta innan, men Moras tröjor är definitivt gjorda på San Joses mall.

    SvaraRadera