lördag 2 juli 2011

Vad vill ni se på bloggen i sommar?

Nu har jag visserligen haft mycket att göra i veckan så bloggtorkan beror inte enbart på idébrist, men det finns inte direkt jättemycket att skriva om just nu. Har ni några förslag på saker som ni vill att jag ska gräva djupare i och skriva om här på bloggen? Kan vara i princip vad som helst, ja så länge det har med tröjor, logotyper eller liknande att göra såklart.

 I nuläget vet jag några saker som jag skall försöka göra under den kommande tiden, förutom att vara först "på plats" när AIK, Frölunda, MODO, Luleå och SAIK presenterar sina nya matchtröjor såklart.

  • Kolla lite närmare ES-lagens försäsongströjor från de senaste åren, i Augusti startar ju exempelvis European Trophy där man brukar få se många nya, intressanta tröjor.
  • Gå igenom de allra fulaste tröjorna, finns en hel del klassiker från NHL och övriga Nordamerika. Främst från senare delen av 90-talet då man började experimentera med tredjetröjor i NHL
  •  Fortsätta göra tröjor efter era önskemål, se tidigare inlägg. Tycker som sagt att det är riktigt roligt att försöka, ja kopiera gamla tröjor från olika lag. Så önska på!
  • Utöka tröjarkivet. Detta är ett långsiktigt och ständigt pågående projekt, det slutgiltiga målet är väl egentligen att ta sig så långt bak i tiden som det egentligen bara är möjligt. Ett mer realistiskt mål är att ha bilder av alla Elitserielag under 2000-talet. Tyvärr så är det ju väldigt svårt att få tag i bilder så, vet ni någon bra sida där man kan få tag på bilder på antingen alla ES-lag eller bara ett specifikt lag så får ni mer än gärna dela med er av det.
  • Anordna en till tävling. Förra tävlingen var både lyckad och rolig enligt mig, men jag skall  försöka få tag i något slags pris till nästa vinnare. Förslag på tävlingstema är varmt välkomna.
  • Fokusera lite mer på logotyper rent allmänt, har märkt att det har hamnat lite i skymundan av tröjsnacket. Kanske hålla en omröstning för Elitseriens snyggaste logotyp?

Det är vad för idéer jag har, ganska mycket och skriva om har jag ju faktiskt ändå. Av vad jag vet så är jag just nu alltså intresserad av önskemål på tröjor att göra, förslag på vad tävlingen ska gå ut på, tips på sidor där man kan hitta bilder på olika lag genom åren samt förslag på helt nya grejer som jag kan skriva om. Alla tankar, tips, idéer och förslag är väldigt uppskattade.

    10 kommentarer:

    1. Skulle vara roligt och intressant ifall du skulle kunna kolla runt på lags olika lags målvaktshjälmar och även göra egna förslag på hur de skulle kunna se ut, ungefär som du för med lags tröjor

      SvaraRadera
    2. Hej! skulle vara väldigt roligt om du skulle göra en "tröj-koll" av Hockey Allsvenskan, dvs vilka lag som kommer att ändra på tröjorna inför denna säsong.

      Mvh

      Sifer

      SvaraRadera
    3. Anonym: Skulle helt klart vara en kul idé, även målvaktsskydden är ju en intressant del av det utseendemässiga i hockeyn. Dock tror jag det blir för svårt att göra egna förslag på hjälmar, de som målar dem är inte lite skickliga!

      Sifer: Det vore helt klart intressant, problemet är bara att (vad jag har upplevt än) det är ganska svårt att få kontakt med ganska många HA-klubbar via mejl. Men jag kan nog göra ett försök.

      SvaraRadera
    4. Vad gäller sidor på nätet där du kan hitta äldre bilder har jag ingen aning, men du kan hitta en hel del intressant i böckerna "Årets ishockey" som publiceras varje år av Strömbergs Brunnhages.

      De brukar ha lagfoton på alla elitserielag och de hade de redan på 70-talet, plus en hel del actionbilder. Kolla med biblioteket om de har dessa böcker, eller om de kan låna hem dem åt dig. :)

      SvaraRadera
    5. Anonym: Tack för tipset, man är ju så jäkla insnöad på internet nuförtiden. En tur till biblioteket får det nog bli. Finns ju även folk som sitter på snuskigt stora samlingar av matchprogram och likande.

      SvaraRadera
    6. En omröstning om det snyggaste klubbemblemet är ju bara onödigt eftersom AIK redan har vunnit priset världens vackraste klubbemblem i en internationell omröstning i England. Men det skulle vara det snyggaste klubbmärket efter AIK:s i så fall. Med andra ord det näst snyggaste.

      SvaraRadera
    7. Daniel: Jag tror säkerligen att AIK skulle ligga väldigt bra till i en omröstning för ES snyggaste klubbmärke, men varför skulle jag låta bli att hålla en egen omröstning bara för att det 1934 hölls en omröstning i en liten butik i England med emblem från fotbollsklubbar från olika länder?

      Jag hoppas att du inte är seriös.

      SvaraRadera
    8. sifer:
      Det tycker jag också!!!
      Kan du inte göra en/några tröjor till VIK

      SvaraRadera
    9. Man kan göra en stor tävling där man gör ett tredjeställ till sitt favoritlag och om det kommer in 331 ställ från Leksand och ett från resten av alla lag kan man ju bara ta en från Leksand!!!
      En annan grej är att man kan se vad flest skulle vilja ha på sin logga t.ex. Älg,örn
      Göra tredjetröjor till några NHL-LAG
      Göra tredjeställ med rosa färg (värsta hockeyfärgs-motsatsen)

      SvaraRadera
    10. Ta reda på vem som designar tröjor!

      SvaraRadera