tisdag 5 juli 2011

Omröstning: Vilket lag har Elitseriens snyggaste logotyp?

Jag kör igång direkt med en omröstning för att utse Elitseriens snyggaste logga. Lagens logotyper förekommer ju i en del olika varianter så för enkelhetens skull utgår jag ifrån de som lagen använder på sina matchtröjor, eftersom Timrå inte använder sig av en logga på sina tröjor så kör jag med deras officiella variant.

Förutom en gif.bild tagen från hockeyligan.se har jag även letat upp en bild på samtliga logotyper in action, för att man skall få en mer "levande" av hur de ser ut. Men kom ihåg att det enbart är loggan ni skall bedöma, inte hur bra den passar in på tröjan eller liknande.

Så tag och scrolla samt kolla igenom alla bilder här nedanför och rösta sedan i omröstningen längst ner i inlägget. Jag uppmanar er vänligt att inte rösta med hjärtat, utan rösta på det lag som faktiskt har snyggast logotyp. Men, för att ytterligare försöka förhindra ett partiskt resultat så skall ni rösta två gånger, dels på det lag som ni tycker har den snyggaste loggan och även det lag som ni tycker har den näst snyggaste loggan. Naturligtvis får ni endast rösta en gång.

Omröstningen stänger Söndagen den 17 Juli, inte nu på Söndag utan nästa Söndag.

Hjälp gärna till med att sprida omröstningen till så många som möjligt så vi får ett så stort och representativt urval av röster som möjligt.



Tryck på bilderna för större storlek.


AIK:


Foto: Anna-Lena Bergqvist



Brynäs:


Foto: Tobias Josefsson



Djurgården:


Foto: Andreas Grandin



Färjestad:


Foto: Anna-Lena Bergqvist


Frölunda:


Foto: Anna-Lena Bergqvist



HV71:


Foto: Tobias Josefsson



Linköping:


Foto: Erik Åström

Luleå:





Foto: Tobias Josefsson
MODO:


Foto: Håkan Nordström


Skellefteå:



Foto: Johanna Lundberg


Timrå:

Foto: Okänd


Växjö:


Foto: Okänd















Tack för din röst!

29 kommentarer:

  1. Får Frölunda en enda röst är det något som är fel.

    SvaraRadera
  2. Kan du göra en med allsvenskan också!!!
    Snälla!

    SvaraRadera
  3. Anonym 2: Visst, när den omröstningen är klar så.

    SvaraRadera
  4. Växjö först och sedan Färjestad röstade jag på.

    SvaraRadera
  5. jag tycker att växjö och SAIK har snyggast blev mycket bättre när växjö bytte sin logga

    SvaraRadera
  6. För mig fick det bli AIK dubbelt upp! ;)
    Å nej jag håller inte på något utav dem, även om TIK flaggan hänger på min vägg så hoppas jag att dom skrotar den där örnen någon gång, tack!

    SvaraRadera
  7. Fulaste loggorna är iaf Växjös som ser ut att vara gjort i Paint. HV:s som ser ut som nå jävla science fictionprojekt från 80-talet och Timrås fyllekråka.

    Snyggaste är desto svårare att utse.

    SvaraRadera
  8. Växjös tycker jag är stilren och ganska trevlig, Frölundas och Linköpings ser bedrövliga ut. ja, ungefär så är det

    SvaraRadera
  9. Växjös är den fulaste, helt otroligt ful. En 1 åring skulle kunna gjort den.

    Jag tycker iaf att MoDos är snyggast och Lules är näst snyggast =)

    SvaraRadera
  10. 1:a AIK
    2:a Växjö

    SvaraRadera
  11. Modos pizza, Timrås kråka, LHC:s praoteckning, lilla aik, en indian m m, m m. Konkurrensen är inte direkt stenhård.

    SvaraRadera
  12. Snyggast: AIK
    Näst snyggast: MODO

    Jag gillar logotyper som sticker ut lite i form och inte innehåller den "klassiska skölden" eller en rund cirkel.
    Därför tycker jag de 2 är snyggast.

    Fulast: Brynäs och Timrå, utan tvekan.

    SvaraRadera
  13. Växjös snyggast, Brynäs näst snyggast.

    SvaraRadera
  14. Djurgården snyggast, SAIK tvåa

    SvaraRadera
  15. Växjö snyggast
    AIK Tvåa

    SvaraRadera
  16. Frölunda,Linköping,Timrå har fulast enligt mig

    SvaraRadera
  17. Luleå Och Brynäs tycker jag är snyggast, hedersomnämnande till Linköping.

    SvaraRadera
  18. Skellefteå solklar etta!

    SvaraRadera
  19. Tyvärr vinner Stockholmsklubbarna här...

    SvaraRadera
  20. Skellefteå, Djurgården snyggast. Sådeså.

    SvaraRadera
  21. Om vi tar bort min enögdhet, då jag håller på Växjö, så tycker jag att Djurgårdens är väldigt snygg. Den är klassisk och jag gillar färgtemat. På tröjan blir den ännu snyggare.

    SvaraRadera
  22. Djurgården snyggast, skellefteå näst snyggast.

    SvaraRadera
  23. HV71:s är snyggast och Luleå näst snyggast

    SvaraRadera
  24. Vad är det för bondlurkar med tribalskjorta som kommenterar här? AIK har i särklass Sveriges snyggaste klubbmärke. Om man så vill plocka in alla fotbollsklubbar i tävlingen.

    SvaraRadera
  25. 1. AIK
    2. Frölunda

    SvaraRadera
  26. AIK's är ju helt klart en av de fulare. Inte i "stil" med HV's eller FBK's, men...

    De snyggaste är SAIK, Brynäs och Modo. Skölden känns så urtvättad, våga göra något eget för fan? AIK's kunde varit snygg, men förstörs av den fula lilla "borgen" och av att den viks bakåt på kanterna - ser ut som att någon försökt göra den "cool"... *Brrr*

    SvaraRadera
  27. 1. AIK
    2. SAIK

    Fulast: Timrå och Linköping. Sjukt töntiga.

    SvaraRadera
  28. Skellefteås är ju en total rip-of av riktiga AIKs.
    Man har "AIK" diagonalt över, en sol uppe i det vänstra hörnet och årtalet då klubben grundades nere i höger hörn.

    AIKs sköld har allt. Den är klassisk, tidslös, inte för avancerat, inget bonnigt djurnamn kopplat till sig, inget jävla bullshit helt enkelt. Borgen är riktigt snygg där. Annars blir det ett jävla tomrum där uppe, och det vill vi inte. Att den viker sig bakåt förstår jag inte vad du menar med. Jag antar att du syftar på guld detaljerna på sidorna. De fyller också ut tomrum och fixar ett bättre helhetsintryck.

    Man har djävligt dålig smak om man inte kan urskilja AIKs sköld som den i särklass snyggaste.

    Modo's? Kom igen...vad fan är det för något. Det ser ut som något en björn rivit upp...

    SvaraRadera
  29. Björklöven är mitt lag för övrigt14 juli 2011 kl. 14:15

    Färjestad fick min 2-poängare. Stilrent och klassiskt. Simpelt och snyggt.
    Djurgården fick min andra röst, den är också klassisk och jag gillar verkligen hur man lagt text runtom skölden. Undrar om jag inte borde ha haft den som favorit nu när jag tänker på det... Men aja, det får duga.

    SvaraRadera