lördag 30 juli 2011

Spontan remake av Hockeyallsvenskan - Västerås

Jag ville, som alltid, ge Västerås en lite mer klassisk stil istället för de "mainstream" tröjor som de använder just nu. Jag letade efter inspiration i klubbens tidigare tröjor och hittade en från 94 som jag verkligen gillade, tredjetröjan har jag visat tidigare här på bloggen och den är i princip en ren kopia av de tröjor VIK använde 1956.

Jag tycker slutresultatet blev helt okej, vad tycker ni?

Västerås tröjor/koncept (Klicka  för större bild)

13 kommentarer:

  1. Fråga: Varför gör du praktiskt taget alla tröjor utifrån samma mall/design? Det blir lite tjatigt och framförallt tråkigt i längden med alla enligt samma koncept: Alla tröjor med ränder på armarna eller runt midjan och alla med Reebok-tröjor. Det finns väl lag som spelar i andra tröjor än Reeboks och det finns väl andra sätt att designa tröjor än med ränder på armarna och/eller runt midjan? Och när det är ränder är det oftast tre ränder också. Varför??? Brist på fantasi????

    SvaraRadera
  2. Anders: Att det är "reebok-tröjor" behöver du liksom inte bry dig om, det är bara min "template" som råkar se ut så, även om jag gör dem på en reebok-mall så skulle det lika gärna kunna vara bauer-tröjor.

    Annars så finns det en del olika saker som gör att tröjorna liknar varandra. Dels så har de allra flesta hockeytröjorna i t.ex. NHL faktiskt ränder på armarna och/eller över midjan, jag måste göra sådana tröjor som jag tycker är snygga och jag gillar den klassiska stilen, jag kan rent praktiskt inte göra allt för futuristiska designer - så duktig i Illustartor är jag inte.

    Och ja, jag har dålig fantasi. Jag känner absolut att jag inte kommer kunna hålla på och göra tröjor för evigt för då skulle de upprepa sig för mycket, därför kommer jag aldrig göra tröjor till alla lag i HA t.ex.

    Men, jag försöker variera mig så mycket jag kan och jag har än så länge inte använt exakt samma design två gånger.

    SvaraRadera
  3. Tillägg: Jo, Västerås' hemma/bora och Oskarshamns hemma/borta är praktiskt taget samma design och det hade jag faktiskt inte riktigt tänkt på eftersom jag i båda fallen har utgått från tröjor ur klubbarnas historia.

    Men ah, jag vet inte vad jag ska säga. Jag gör mitt bästa och gillar du det inte så gillar du det inte.

    SvaraRadera
  4. Tillägg no 2: Dock kan jag säga att jag faktiskt har tänkt mig något lite annorlunda för Borås som kommer imorgon.

    SvaraRadera
  5. Tillägg no 3 (lol): Jag ska faktiskt försöka ändra lite på IKO-tröjorna för nu är de faktiskt för lika.

    SvaraRadera
  6. gör nya tröjor till SSK! men använd helst röd,vit och marin blå som färger!

    Mvh

    CiprY

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag har faktiskt också reagerat på att en hel del av dina tröjor påminner lite grann om varandra.
    Samtidigt är det ju som du skriver i svarskommentar ovan: gillar man klassiska jerseys så är streck kring midjan och armarna VÄLDIGT vanligt!

    Du lägger verkligen ner en väldans massa tid på att kreera nya designer till olika lag. Hoppas du hittar inspiration i framtiden också, det är alltid lika trevligt att besöka den här bloggen.

    Hälsningar från Växjö

    SvaraRadera
  8. Dags att tänka om och tänka nytt? Det är SAMMA TYP AV DESIGN hela tiden! När kommer "90-talet" in i leken?

    Även om du nu inte gillar den designen personligen så finns möjligheten att testa sig fram. Så som du har det nu är alla tröjor nästan exakt likadana. Väldigt få som skiljer sig åt.

    Jag gillar att se ditt engagemang för att göra tröjor. Det är en rolig blogg och jag känner många som följer den, men snälla testa på något nytt =)

    Crazy Sunday var ett roligt initiativ från dig, keep going =)

    SvaraRadera
  9. Erra: Se mina tidigare kommentarer, jag är medveten om problemet. :)

    SvaraRadera
  10. Vad hände med Boråsdesignen som skulle ha kommit 31 Juli enligt dig? Väntar otåligt på en ny fräck design med helt annat tröjstuk utan denna ständiga "RBK design" som alltid görs av dig numera.

    SvaraRadera
  11. Ja de kommer, har inte hunnit med.

    SvaraRadera
  12. Ta lite semester med tanke på inlägget här ovanför:-) !!!

    SvaraRadera