fredag 1 april 2011

Tröjändringar i Elitserien till kommande säsong.

Inte så himla mycket att gå på än så länge men detta är vad jag vet i nuläget.


AIK

Nytt Hemma och bortaställ.

Så som jag har förstått det så kommer designen till grunden vara den samma som i år, tre gula ränder på svart bakgrund. Just nu skall man ha några olika förslag som man jobbar med men helt säkert är att de hemska siffrorna kommer att bytas ut till några lite mer stilrena och citat: "Vi kommer att göra små detaljförändringar så att reklam, text och design bättre fungerar ihop".

Jag skulle tro att det är relativt sannolikt att de kommer vara väldigt lika de förslag som jag har gjort till AIK:

Mitt personliga förslag åt AIK


 Djurgården

Exakt samma tröjor som i år.

Djurgården skrev ett treårsavtal på sina nuvarande tröjor där nästkommande säsong blir den sista. Om det blir den blåa eller röda tröjan som får äran att agera hemmatröja återstår att se. Min högst personliga gissning är att de håller fast vid den röda.



Frölunda

Nytt hemma, borta och tredjeställ.

Japp, Frölunda kommer äntligen byta ut sina tröjor som de har haft ända sedan 2004! Det enda som jag känner till om själva designen är att de satsar på en lite mer "clean" tröja med mindre antal fält. Vad det verkligen betyder vet jag egentligen inte men jag antar att de kommer använda en mer klassisk stil. Vad jag däremot vet är att de kommer ha en röd hemmatröja, en vit bortatröja och en grön tredjetröja. Jag skulle tro att tredjetröjan bara kommer vara en grön variant av hemmatröjan precis som Djurgården har det just nu och som Frölunda ju faktiskt hade för ett par säsonger sedan.



MODO

Nytt hemma och bortaställ.

Jag har inte så mycket fakta så att jag kan ge några detaljer av designen än men rent allmänt så kommer grönt att få en mer framträdande roll samtidigt som svart drar sig tillbaka allt mer. De kommer även att spela med vita hjälmar på bortaplan, något som Modo inte har gjort på flera år. Jag vet inte om de gör det av fri vilja eller om det har ställts krav på vita hjälmar på bortalaget.

Jag vet att Modo inte är ett elitserielag i denna stund  men fram tills att det är klart så får de vara med här.




Detta är som sagt det som jag verkligen har belägg för i nuläget. Tittar man på övriga lag så är vissa mer troliga att byta än andra då man vanligtvis använder samma tröja i 2-3 år. Skellefteå har väl haft sin i minst fem år men sker det några förändringar där så är det nog väldigt små ändå, Södertälje har haft sina i tre år, Luleå i två år, Brynäs, Färjestad, HV, Linköping och Timrå har samtliga bara haft sina tröjor i ett år.


Det är nu som jag verkligen behöver alla läsares hjälp, jag kan omöjligen snappa upp alla rykten som florerar runt.

Vet ni någonting mer om AIK, Frölunda eller Modo? Skriv!
Vet ni ifall något annat lag kommer att byta tröjor eller vet ni att de inte kommer byta? Skriv!
Vet ni något om något lag i Hockeyallsvenskan? Skriv!

Kommentera eller mejla:
hockeymode@live.se

1 kommentar:

  1. Det ryktas att Mora ska skrota det svarta och spela i klubbfärgerna vitt, rött och grönt.

    SvaraRadera