söndag 6 mars 2011

Min Elitserie - Södertälje

Dags för seriens största förändring! SSK har länge använt sina röda dresser med sitt S på bröstet, jag har inte så bra koll på den historiska aspekten men det spelar egentligen ingen roll. Har man ett sådant snyggt klubbmärke med så snygga färger så ska man använda dem, punkt. Tycker ni SSK-supportrar att det här är helt uppåt väggarna så säg till.

Alltså ser mitt förslag ut såhär:



Kommentera vad ni tycker, imorgon är det sista laget - Timrå.

11 kommentarer:

  1. Det här vette sjutton om det inte är den snyggaste matchtröjan jag någonsin sett, du är ett geni!

    SvaraRadera
  2. Snyggaste hittils!

    SvaraRadera
  3. Nej det finns inget att säga till om. Det är definitift den snyggaste matchtröjan jag någonsin sett, tom snyggare än Skellefteås och Brynäs tillsammans!

    SvaraRadera
  4. Tack så hemskt mycket, tycker själv att det väldigt bra, är bara osäker på hur SSKarna skulle reagera.

    SvaraRadera
  5. En liten grej bara. Klubben har ju "spolat" lagerkransen kring sin sköld (lejontassen). Så ta bort den så får vi se hur resultatet blir.

    SvaraRadera
  6. hur gör du om dom? vilket program? :)

    SvaraRadera
  7. gör en med "S" på så blir det nog kanonsnyggt.
    gult "S" med vit kant på den blåa och blått "S" med gul kant på den vita.

    sen det blåa på axlarna på den vita tröjan borde bli omvänt på den blåa.

    skulle bli kanonsnyggt.

    btw... plats 9-12 i ES i år har röda hemmatröjor, dags för SSK att byta tror jag.

    SvaraRadera
  8. för mycket Leksand över tröjorna tycker jag, kanske därför de spelar i rött.

    SvaraRadera
  9. Jädrans snyggt! Jag håller med dig till 100%. Nog den snyggast loggan i hela förra årets Elitserie (och jag är ändå Fbk-are). Obegripligt att dem har röda tröjor... :-/

    //Henke

    SvaraRadera
  10. Kanonsnygg, men håller ändå med anonym (6 mars 2011 11:30) Dit med ett stort S på frontplattan och tigertassen med krans placeras ungefär vid vänster "armbindel".

    SvaraRadera
  11. Rätt färger och tassen MED kransen gör att tröjan blir som absolut snyggast, som det såg ut när jag började se SSK. Utan kransen ser märket naket ut, sen får andra säga vad de vill! Kanske vore något att spela i för SSKs 110-års jubileum och spola de fula röda de har nu...

    SvaraRadera