söndag 20 mars 2011

En hel hög med tredjetröjor

Jag slänger ut alla lag som jag har kvar på en gång.

HV:


Mycket är egentligen likt hemma/bortatröjorna men en ljusare blå färg och ett lite annorlunda utförande på mönstret.


LHC:


Funderade lite fram och tillbaks på om man skulle kunna byta logga eller färg men det kändes inte riktigt rätt, blev tillslut bara en annorlunda design.


SAIK:


Kopia av de retrotröjor som Skellefteå använda för X antal år sedan, finns inte mycket att säga.


TIK:


Jag ville ju som sagt göra någonting med tall-loggan och såhär blev det. Den ljusblåa färgen gör sig bra i små doser.


Luleå:


Många kommenterade och ville se Luleå i gult och kanske även det gamla klubbmärket, här har ni! De är inspirerade av de tröjor som Luleå bar på 90-talet(?) men jag bytte ut de vita linjerna mot röda.















I och med detta är jag helt klar med "Min Elitserie 11-12" vad tycker ni? Bloggen är ju dock inte slut för det, jag har koncept till kvalserielagen på G och lite annat smått och gott som jag tror kommer intressera er.

5 kommentarer:

  1. Tycker Timrås tröja blev snygg med Tall-loggan och de blåa ränderna, däremot så skulle man kunna slänga in lite mer vitt på tex axlarna så den inte ser så naken ut, man skulle också kunna skriva Red Eagles under loggan. Tror det skulle bli en riktigt snygg hemmatröja!

    SvaraRadera
  2. LHC:s och Luleås va snygga, de andra var inte mycket att hänga i julgranen ;)

    SvaraRadera
  3. Ring Timråkansliet och sälj in den där. Skitsnygg. Tänk att det krävs en modoit bara...

    SvaraRadera
  4. Sjyssta tröjor, men fel nummer på Magnus Johansson i LHC. Han spelar i, och har alltid gjort, nummer 7 i LHC.

    SvaraRadera
  5. Ah jag vet, jag blandade ihop det med hans nummer i landslaget.

    SvaraRadera