torsdag 17 mars 2011

FBK, MODO och SSK

Eftersom jag har uppdaterat så extremt dåligt så bjuder jag på tre lag på en gång.


Det var väldigt svårt att komma på vad jag skulle göra till Färjestad så jag bestämde mig för att helt enkelt bara göra någonting lite annorlunda. Allting går helt i grön-vitt och skölden agerar ensamt klubbmärke. Bu eller bä?




I Modos fall har jag tittat bakåt i tiden till de tröjor man hade på 60-talet. Klubben har en lång tradition av att använda sitt namn som "klubbmärke" alá Rangers och jag måste säga att det passar perfekt på en tredjetröja även idag. Lägg gärna märke till den lilla cirkeln på bröstet, på de ursprungliga tröjorna stod där "AIK" på mina förslag står där "HK". Modos fullständinga namn är ju trots allt MODO HK.
Nicke Johansson i MODO AIK




Jag ville ha kvar Södertäljes klassiska design med deras "S" på bröstet och någon bland kommentarerna kläckte idén att den nog skulle göra sig bra i blått och gult, jag håller med.




Jag ska försöka få upp alla lags tröjor under den närmsta veckan, jag ska få upp en template till tröjorna och när jag är klar med det har jag även tänkt att göra de allsvenska lag som nu spelar i kvalserien + Leksand då en del personer har kommenterat och önskat det.

4 kommentarer:

  1. Fbk:s var grymt läckra!

    SvaraRadera
  2. Håller med Jonas.

    SvaraRadera
  3. Tycker kransen runt FBK loggan saknas. Den gör ju ganska stor del av den!!!

    SvaraRadera
  4. SSK tröjan blir absolut snyggast med klubbmärke med kransen, men om det nu ska vara ett stort S så är den blåa du gjort klart snyggare än de fula röda de har idag...

    SvaraRadera