fredag 24 juni 2011

Tröjnyheter från NHL-draften

Hände en del intressanta saker för oss tröjnördar under draften i natt.

  • LA Kings tredjetröjor kommer nästa säsong vara deras hemmatröjor, under draften presenterade man bortavarianten.
  • Edmonton presenterade nya bortatröjor, likt deras nuvarande hemmatröjor är det retro som gäller.
  • Florida presenterade sin nya hemmatröja.
  • Det bekräftades att de bilder av Nashvilles nya tröjor som läckt ut på nätet är de riktiga tröjorna.
  • Kanske största grejen av alla, Winnipegs nya NHL-lag presenterade sitt namn - Winnipeg Jets.

Och nu lite bilder.

LA's nya bortatröja:




Edmontons nya bortatröja:




Floridas nya hemmatröja:





Nashvilles nya bortatröja, exakt likadan som den jag visade på bloggen igår:

6 kommentarer:

  1. Jag gillar Nashvilles nya tröjor, ser fräscha och nytänkande ut, och det passar ju som du själv skrev ett lag som inte varit med i ligan så länge. Riktigt snygga tröjor. Jag gillar även Edmontons nygamla tröjor, tycker den här retrovarianten är klart snyggare än de mörkblå tröjorna de kört med på senare år.

    Ska bli spännande att se Winnipegs tröjor och logo, jag hoppas själv att de kommer att använda samma stil och logga som förut.

    SvaraRadera
  2. Av dom där tröjorna är LA Kings och Nashville mina favoriter. Nästan så att Kings tröjan är snyggast av alla tröjorna ovan!

    SvaraRadera
  3. Jag har varit Kings fan ända sedan jag var liten och har hoppats på att dom skulle fortsätta att köra med dom lila tröjorna som dom hade några gånger detta år.
    Istället gör dom en vit helt ok variant utav denna säsongens svarta tredje tröja. Loggan är hur tråkig som helst. Dock ser dom vita tröjorna bättre ut än dom svarta. Anledningen att dom byter tillbaks till detta färg schema är antagligen för att dom tror och vill bli en toppklubb igen som på 90-talet och under Gretzky tiden.

    Tänk om dom hade kört med original kronan, royal purple och gold istället. Det hade varit snyggare och ballt! Istället gör Nashville en sådan sak och kör med gult.

    SvaraRadera
  4. TMP: Håller med dig precis, det kommer ett lite längre inlägg om just detta med mitt egna förslag åt Kngs.

    SvaraRadera
  5. Är Floridas röda tröjor, Djurgårdens nya röda tröjor månne?

    SvaraRadera
  6. Djurgården kommer inte ha några nya tröjor till nästa säsong vad jag vet.

    SvaraRadera