onsdag 22 juni 2011

Nashville Predators presenterade nya logotyper

Ja, denna blogg är tänkt att främst bevaka de svenska ligorna men jag kunde inte låta bli att dela med mig av Nashvilles nya och uppgraderade logotyper som man presenterade ikväll. Huvudloggan är bara en uppgradering av den gamla, en förenkling där man går från sex (!) till tre färger. Alternativloggan som ni ser uppe till höger på bilden är i form av ett plektrum, smart och väldigt passande för Nashville - countrymusikens vagga.

Jag diggar verkligen riktningen som Nashville väljer att gå med sitt utseende. Loggan blev enligt mig betydligt snyggare efter förenklingen och jag ser verkligen fram emot att få se deras nya tröjor, som man får anta kommer gå helt i blått,gult,vitt även dem. Det ryktas lite om att de nya tröjorna kommer vara huvudsakligen gula - mumma! Det finns allt för få gula tröjor inom hockeyn idag, trots att Tre Kronor visar att det är löjligt snyggt.

Vad tycker ni?




3 kommentarer:

  1. Ser betydligt bättre ut än de gamla logotyperna i alla fall, men jag hade hoppats på att dom skulle köra vidare på konceptet ifrån sin tredje tröja. Den var redigt schysst och en vit version på den hade varit klockrent!
    Ja dom släppte ju en vit version utav den ihop med något arrangemang, för att samla in pengar eller vad det var.

    Samtidigt tycker jag det vore kul om dom kör i gula tröjor, eftersom det inte är så vanligt. Precis som du skriver :)

    SvaraRadera
  2. Har för med att det finns ganska många gula tröjor i SM-liiga, iallafall 3-4 st.

    SvaraRadera