torsdag 23 juni 2011

Nashvilles nya tröjor läckta?

Igår visade man officiellt upp sina nya logotyper, idag har bilder av vad man tror är de nya tröjorna läckt ut på nätet.






Först och främst så måste jag säga att jag är extremt glad över att de valde en gul hemmatröja, som jag skrev igår så finns det allt för få gula tröjor inom hockeyn just nu, trots att det är väldigt snyggt enligt mig. När det gäller tröjan i sig kan man väl säga att designen är en aning okonventionell, minst sagt. Mycket "piping" och några udda fält på tröjan.

Jag tycker som bekant bäst om hockeytröjor med ett klassiskt utseende så jag borde väl egentligen inte tycka om dessa, men jag vet inte riktigt vad jag tycker än. Jag tror faktiskt att jag gillar dem. På ett sätt känns det ändå bra att ett lag som Nashville, som klev in i NHL 1998, inte försöker vara något som de inte är utan kör på med en modernare och lite mer vågad stil på sina tröjor.

Sedan så bör man väl invänta lite bättre bilder på tröjorna och hur de ser ut på spelarna innan man drar sin slutgiltiga bedömning, men jag tror hursomhelst att de kommer se betydligt bättre ut än deras gamla tröjor. Överlag är jag positivt inställd till tröjbytet, färgschemat är klockrent. 

Vad tycker ni?

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det ser bra ut förutom siffrorna på ryggen, det ser inget vidare ut!

    SvaraRadera