måndag 28 februari 2011

Min Elitserie - HV71

HVs hemmatröjor är väldigt snygga med det marinblåa och de gula detaljerna, problemet är att det inte alls fungerar på bortavarianten med vitt som huvudfärg. Det blir för, tja vitt och alldeles för tråkigt, att de använder Bauers pösiga tröjor hjälper inte direkt till heller. Därför vill jag få in mer blått och gult på bortatröjan samt även lyfta fram vitt mer på hemmatröjan då vitt länge har haft en dominant roll på HVs tröjor. Jag låter marinblått få vara kvar som huvudfärg även om det inte direkt är typiskt HV, skulle HV-fansen ha något emot det så kan jag naturligtvis ändra till en ljusare blå, jag är öppen för förslag.





Den här bloggen kan aldrig bli någonting utan delaktiga besökare, jag behöver era åsikter så kommentera vad ni tycker! Imorgon är det Linköping.

4 kommentarer:

  1. Håller helt med att nuvarande bortadräkt är alldeles för vit. Dessvärre är den nya hemmadräkten otroligt snygg så helst vill man inte mixa in mer vitt i den. Den nya, mörkare, blåa samt de fyra stjärnorna är taget från äldre modeller vilket jag tycker är riktigt snyggt. Från att ha gått från de fulaste tröjorna -95 (och tala inte om epoken med tjuren på bröstet) så är HVs hemmadräkt bland de snyggaste i ES.
    Själv är jag lite svag för snörning i halsen som är populärt i NHL, krage som SAIK har däremot påminner mig om fjollsporten fotbolls dräkter :P

    SvaraRadera
  2. En blå rand efter det sista vita på hemmatröjorna vore inte fel då de annars kan se små ut efter som det vita längst ut lätt försvinner mot isen. / Henrik

    SvaraRadera
  3. Henrik: Det tänkte jag faktiskt inte på men det kan du mycket väl ha rätt i, ska testa det.

    SvaraRadera
  4. Är detta nåt du bara gör för eget intresses skull eller går du vidare till klubbarna med förslag? / Henrik

    SvaraRadera