torsdag 24 februari 2011

Min Elitserie - AIK

Då jag har tänkt att ta lagen i alfabetisk ordning så blir alltså AIK  först ut. Då jag inte vill spekulera i den sportsliga utgången av årets serie så kör jag med de lag som spelar i ES i år.

Ska vi först av allt kanske titta på deras nuvarande tröjor så vi vet vad vi har att jobba med:
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us


Som jag skrev i min ranking av elitserielagen så är AIK så otroligt nära att verkligen få till det. De har loggan, de har färgerna, de har en "clean" reklamplacering samt en helt ok design på själva tröjorna. Vad är det då som förstör alltihop? Jo de där förbaskat fula siffrorna! Jag förstår verkligen inte hur de har tänkt där, klassisk stilren design rakt över och så väljer de dem siffrorna? Nej det är bortom mitt förstånd. De där siffrorna hör hemma på en nascar-bil, inte en hockeytröja.

















Vad skulle då jag göra för att förbättra det här? Jo receptet är enkelt: Välj mer traditionella siffror och lägg till samma bård som finns på armarna över magen. Mönstret är likadant som på nuvarande tröjor.



Kommentera gärna vad ni tycker, imorgon står Brynäs på tur.

3 kommentarer:

  1. Nice. Ditt förslag gällande AIK:s tröjor är definitivt ett steg i rätt riktning! :)

    Det är helt underbart att du är så pass konstruktiv och inte bara rankar tröjorna, utan även ger egna förslag på hur de kan förbättras. Du tar det hela ett steg längre med andra ord... :) Mycket intressant.

    SvaraRadera
  2. De här tröjorna hade vart en stor förbättring, synd att AIK är så nära men låter siffrorna sabba det hela.

    SvaraRadera
  3. Inget snack om att AIK har riktigt snygga tröjor. Håller med om siffrorna och en sak till angående siffrorna är att de ska vara guldfärgade.

    SvaraRadera