lördag 26 februari 2011

Min Eitserie - Djurgården

Djurgården på tur. Som jag skrev i min ranking så tycker jag verkligen om deras tröjor, en klassisk men samtidigt modern design med snygga färger. Det enda jag känner för att ändra är att lägga till en bård över magen för att göra designen än mer traditionell och "Djurgårdisk" samt använda loggan utan ringen med text.

Mitt förslag:




Att använda den blåa varianten på hemmaplan känns självklart för mig, dels för att jag personligen tycker att den är snyggare men också för att rött inte känns som djurgården enligt mig. Den röda kan mycket väl få vara kvar som tredjetröja men det hade jag inte tänkt ta med här, det kanske blir en senare serie i bloggen.

Kommentera gärna vad ni tycker! Imorgon står Frölunda på tur, en personlig favorit kan jag avslöja.

1 kommentar:

  1. Ytterligare en förbättring! Du är onekligen kung på det här med tröjdesign... :)

    Det blir spännande att se hur du kan spetsa till Luleås tröjor - där finns det ju sannerligen en hel del att jobba på... :)

    SvaraRadera