måndag 21 november 2011

Philadelphia Flyers Winter Classic-tröjor

Foto: Okänd
Foto: Okänd



Bara för någon timme sedan presenterade Philadelphia den tröja som laget skall bära i årets Winter Classic. Designen överensstämmer faktiskt helt och hållet med de koncept som har cirkulerat runt på internet under de senaste veckorna, ett koncept som jag gillade när jag först fick se det och jag diggar även tröjorna nu när jag får se dem på riktigt. I mångt och mycket är det ju en tröja helt i min smak, en enkel design med ett klassiskt utseende. Det enda som jag inte gillar är väl egentligen bara det tämligen okonventionella utseendet på "nameplate:en", alltså att tygplattan bakom spelarnamnen inte har samma färg som resten av tröjan. Philadelphia har ju gjort detta lite till en egen grej de senaste åren, men jag har aldrig varit något större fan av det.

I stort har jag dock som sagt inget att klaga på egentligen, snygg design, snygga färger - Men det är ju inte direkt så att jag ramlar ur stolen av köpsug. Jag skulle nog ge tröjan 3-4 toasters i betyg, vad tycker du?

Men, om jag hade fått bestämma helt och hållet hade jag nog velat att den skulle se ut såhär:

Philadelphia Flyers Winter Classic koncept/concept (klicka för större bild)

11 kommentarer:

  1. Är helt enig med dig! Snyggt klassiskt utseende men med minus för "nameplate":en. Rätta mig om jag har fel, men har inte Buffalo annan färg på "nameplate":en på tredjestället?

    SvaraRadera
  2. Martin: Det stämmer, men det vart änna Flyers som startade det hela med sina WC-tröjor för ett par år sedan och nu har man så både på hemma och bortatröjorna.

    SvaraRadera
  3. Supersnygg skulle jag vilja säga. Gillar också nameplatse'n btw.

    SvaraRadera
  4. Att Flyers startade det hela för några år sedan har att göra med att dom hade sytt dit vita nameplates med svart text på sina orangea tröjor under 70-talet(när man endast hade nummer på tröjan). Därav har dom tagit en klassisk sak och gjort det till sin egen då det var dom som började med det.

    SvaraRadera
  5. När presenterar rangers sina winterclassic ställ?

    SvaraRadera
  6. Anonym: Jag tror inte att någon har en aning faktiskt, det torde dock börja dra ihop sig.

    SvaraRadera
  7. Den 28:e kommer Rangers tröjor

    SvaraRadera
  8. Jag är långt efter här ser jag, upptäckte denna blogg nu men för tusan vilken intressant läsning! :)
    //Pittsburgh fan (med favorittröja 92-01) (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a5/Pittsburgh_Penguins_Logo_1992-2001.svg)

    SvaraRadera
  9. Rangers tröjor:

    http://www.icethetics.info/blog/2011/11/24/rangers-classic-jersey-coming-1128.html

    SvaraRadera
  10. Ähh, vafan! Nameplaten är ju suverän. Ger perfekt buskänsla till ett klassiskt lag!

    SvaraRadera
  11. Lite efter men som TMP skriver. Klassiskt Flyers koncept med namnen på en "tygbit". Vad som INTE är klassiskt är däremot dom ränder som finns på dessa tröjor. Har aldrig funnits på Flyers tröjor tidigare och är därmed en styggelse.
    Personligen hade jag köpt dom "faketröjorna" som cirkulerade med inspiration från tiden som Philadelphia Quakers. Dom var grymt snygga!

    SvaraRadera