tisdag 15 november 2011

HV71 presenterar retrotröja för jubileumsmatchen

Foto: Johan Freijd (HV71.se)

Idag presenterade HV den speciella retrotröja som laget skall bära i utematchen mot Linköping den 10 december. Tröjan (som jag tar för givet blir reklamfri) är i princip en ren kopia av klubbens allra första matchtröja från säsongen 71-72 och är banne mig helt galet snygg! Jag var inne på ungefär samma linje i mitt egna förslag men valde att inkorporera både ränderna och stjärnorna i designen, måste dock säga att det blir än mer stilrent med bara ränderna. Jag har absolut inga klagomål, kanske möjligtvis då att bårderna skulle kunna vara lite smalare - men det är ju verkligen en petitess.

Tröjan är såpass snygg att det nästan rycker lite i köpfingret även på mig som inte ens gillar HV, 800 kr för en såhär snygg tröja är ju ingenting! Årets julklapp i Jönköping?


 Stort tack till Jonas och Simon som tipsade om länken!

7 kommentarer:

  1. Grymt HV, grattis Jönköping! Det här går inte att slå! Nästan så att man blir sugen att införskaffa denna pärla trots att HV aldrig funnits i mitt hockeyhjärta. SNYGG!!!

    SvaraRadera
  2. Sitter här och myser i min nya jubileumströja :) Det var det första exemplaret som såldes.

    SvaraRadera
  3. Ditt förslag då? Kanske vill se det! :)

    SvaraRadera
  4. Den var faktiskt riktigt snygg! HV har ju av tradition nästan alltid haft bland de fulaste tröjorna i serien (förutom de senaste åren), men denna var riktigt läcker.

    Första tanken var att den påminner lite om Charlestown Chiefs tröjor från kultfilmen Slagskott med Hanson brothers, fast ränderna är inte riktigt lika, men det finns vissa likheter vad gäller form och färg. Men hur som helst, en riktigt snygg tröja.

    SvaraRadera
  5. Ca 1985 bestod HVs reservställ av vita (!) byxor och röd-orange-rosa (!) tröjor. Nån som har en färgbild på det?

    SvaraRadera
  6. Hehe, hoppas någon kan ta fram bild på det! Låter riktigt gräsligt faktiskt, värre än de kycklinggula reservställen från guldåret 95. Tycker det är skitfult med gula byxor, kolla bara Vetlanda i bandy...

    SvaraRadera
  7. På tal om nya tröjor, här har ni Islanders nya 3e tröja!
    http://www.icethetics.info/

    SvaraRadera